همای گیلان: رتبه یک کنکور ریاضی تاکید کرد: اعتقادی به شرکت در کلاس کنکور ندارم و به کنکوریها نیز توصیه نمیکنم.
صابر دینپژوه در گفتوگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: از همان ابتدا علاقهی وافری به درس خواندن داشتم و ازاینرو هیچ اصراری از سوی خانواده متوجه من نبود و هوراه شاگرد ممتاز مدرسه بودم.
وی افزود: دوران راهنمایی را در مدرسهی تیزهوشان و دوران دبیرستان را نیز در مدرسهی استعدادهای درخشان شهید مدنی تحصیل کردهام و دوران نهایی را با معدل ۱۹ به پایان رساندهام.
وی عنوان کرد: در آزمونهای آزمایشی همواره رتبهی یک و یا زیر ۱۰ بودم و چنین موفقیت بزرگی دور از انتظار نبود. ولی کسب رتبهی یک کمی برایم قابل پیشبینی نبود.
دینپژوه با اشاره به اهمیت مدرسه و معلمان در موفقیت وی گفت: مدرسه و معلمان نقش بسیار مهمی را در موفقیت دانش آموزان ایفا میکند و یک معلم خوب میتواند دانش آموزان موفقی را تحویل جامعه دهد.
وی بیان کرد: مطالعهی کتب درسی به عنوان منابع اصلی باید در اولویت قرار گیرد و کتب کمک درسی نیز برای دروسی مثل ریاضی مناسب هستند و همچنین تستزنی از اقداماتی است که میتواند یک کنکوری را در تحلیل سوالات و شناخت تلههای تستی یاری کند.
وی گفت: مطالعه برای کنکور را از سال دوم متوسطه و با شناخت “صدرا صفا دوست” یکی از رتبههای برتر شروع کردم. ولی مطالعهی جدیتر را از دوران پیشدانشگاهی شروع کردم و در روزهای مدرسه پنج الی شش ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل نیز حدود ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.
دینپژوه عنوان کرد: گوشی هوشمند و اینترنت جایگاهی در برنامهی من نداشتند و در صورت لزوم از گوشی مادرم استفاده میکردم. هرگز ناامید نشدم و همواره پرانرژی و با امیدواری پیش رفتم.
وی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت وی گفت: رفتوآمدها و گردش و مهمانی را به حداقل رسانده بودیم و اعضای فامیل نیز ما را درک میکردند و زیاد رفتوآمد نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: رشتهی کامپیوتر دانشگاه شریف اولویت اولم است و پس از مطالعه و مشورت و بازدید از دانشگاه صنعتی شریف انتخابم را نهایی خواهم کرد و قصد دارم شرکت “ماکروسافت ایرانی آیروسافت” را راهاندازی کنم.
وصفی مادر صابر که دبیر زیستشناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز است، نیز در مورد او میگوید: مهربانی او همواره زبانزد همکلاسیهای او است و ازاینرو موفقیت او موجب خوشحالی بسیاری از همکلاسیهایش شد.
وی ادامه میدهد: صابر خودش بیش از سایرین در موفقیتش نقش داشته و در مورد تغذیه نیز من تا جایی که امکان داشت برنامهی غذایی مناسبی را برای او تدارک میدیدم و خود او نیز حتی آب و میوهی خنک نمی خورد و حتی در طول یک سال سرما هم نخورد.
وی بیان میکند: خود من و اطرافیان نیز تمایل داشتیم تا صابر تجربی بخواند. ولی علاقهی خود او بر هر تمایلی اولویت داشت و اکنون نیز نتیجهی زحمات و انتخاب خودش را میبینید.
“یعقوب دینپژوه”، پدر صابر دانشیار دانشگاه تبریز در رشتهی مهندسی منابع آب دانشگاه تبریز است و در خصوص او چنین بیان میکند: ارتباط باخدا، برنامهریزی و هدفمندی و عمل به اهداف از جمله رموز موفقیت صابر به شمار میآیند و خدا را برای داشتن چنین فرزندانی بسیار شاکر هستم.
وی ادامه میدهد: صابر فرزند این آبوخاک است و پس از تحصیل نیز در همین مملکت مانده و خدمت خواهد کرد و این در حالی است که مسئولان نیز باید از ایدههای دانشمندان جوان و دانش آموزان برتر و رتبه یک حمایت کنند تا زمینهی اشتغال و خدمترسانی آنان در کشور فراهم شود.