رسانه خانه امن گفتمان /به قلم مدیرمسئول همای گیلان
مدیر خبر1 آذر 26, 1399مقالهدیدگاهها برای رسانه خانه امن گفتمان /به قلم مدیرمسئول همای گیلان بسته هستند505 Views
اختصاصی همای گیلان:
داشتن رسانه سعادت می خواهد
زیرا رسانه،گوش و زبان مردم
است و چه خدمتی برتراز این که شایستگی آن را داشته باشی که
حرف مردم را بیان کنی.
متاسفانه؛ امر،بر برخی مشتبه شده است که فقط حرف مسئولین بایدتوسط رسانه اطلاع رسانی شود،درحالیکه این اشتباه فاحش است.یکی ازدلایلی که از میزان مقبولیت رسانه ها،درکشورما،کاسته شده است این است که از ادوار گذشته تاکنون،رسانه های ما بیشتردر خدمت مسئولین بوده اند تا مردم. واگرآسیب شناسی درستی انجام دهیم که چرا یک رسانه بیگانه،که صدای مردم کشورماشده است علی رغم بیان دروغ های فاحش، صدالبته بیشترازرسانه های کشور ما مخاطب جمع نموده است،اماهنوزرسانه های ما نتوانسته انددر دل مردم جا باز نمایند.
به نظرمی رسد آموزش وپرورش بایدنقدکردن ونقدشنیدن رادردستورکارخودقراردهد.تادربزرگسالی نقد را معاندت،تلقی نکنیم.شایدیکی دیگر ازدلایل نبودپشتوانه مردمی رسانه های ما،همین عدم نقدپذیری مسئولین باشدوهمواره انتظار تعریف وتمجیدازعملکردخودرادارند.مهمترین واساسی ترین حرف رسانه ها،این است که هیچ کس منکرخدمات رسانی یک دستگاه دولتی یا نهاد اداری نیست وهمچنین گفته می شودهمه اظهارنظرهای مردم صحیح نمی باشد اما بدترین حالت ممکن،این است که به جای پاسخگویی و روشنگری در سانه ها توسط مسئولین،اقدام به شکایت علیه مردم نمایند.گویا این دسته از آقایان یادشان رفته خدمت رسانی وظیفه آنان است و اگر این مردم نبودند،قطعا بوی ریاست به مشام آنها،نمی رسید.پس به جای تهدیدمردم،بهتراست پاسخگوی خواسته ها و نیازهای انها باشید و
بنا رابر روشنگری بگذارید.اگراین اقدام انجام شود،آن وقت شاهدکم شدن فاصله مردم ازمسئولین،خواهیم بودومردم مثل اوایل انقلاب درکنارمدیران جهت کاستن مشکلات گام خواهندبرداشت.مسئله دیگری که قابل بیان است،اینکه زبان گفتاربایدبه دوراز عتاب وتوهین باشداما شهامت بیان گفتاربایددرسرتیترهمه مردم و رسانه هاقرارگیرد.
شایان ذکراست درحکومت دموکراسی نقدپذیری وپاسخگویی فقط شامل حال مدیران دستگاه های دولتی نمی باشدبلکه مدیران بخش خصوصی نیزخودراملزم به این امربدانند.