چاپ مطلب چاپ مطلب

رسول فرخی در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل گفت:اتوبان سیاهکل-سروان به دلیل حذف روگذر وزیر گذر امروز به جاده مرگ مشهوراست

اختصاصی همای خبر/رسول فرخی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان وسیاهکل در جلسه شورای اداری سیاهکل که با حضور دکتر عین الهی وزیر بهداشت برگزار شدگفت:خوشحالیم که در این زمان حساس میزبان رییس‌جمهور هستیم که نگاه ویژه انقلابی را دوباره در این کشور به زنده کردند
حضور همواره در بین مردم و همراه مردم از خصوصیات وی است و این اتفاق بسیار مبارک نوید بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی می باشد.
وی افزود: شهرستان سیاهکل، شهری است که قدمت شهرداری آن حدود ۱۰۰ سال می رسدو در زمان آل‌بویه جزء ۱۶ بلدیه ایران بود که متأسفانه ظلم‌های تاریخی بزرگی به این شهر شد .این مردم میراث‌دار خاندان آل‌بویه و سرداران دیلمی هستند که صد و خورده‌ای سال در جهان خدمت کردند . توانمندی این شهرستان همان‌طور که آقای فرماندار اشاره کردنددر زمینه های مختلفی می باشد. این شهر جزء بهترین شهر ها از نظر جذابیت گردشگری در استان گیلان است.

کارخانه سیمان مهمترین معضل زیست محیطی شهرستان است.

رسول فرخی اضافه کرد:جاده سیاهکل به دیلمان که حدود پنجاه کیلومتر است یکی از بی‌نظیرترین جاده‌های ایران است که پوشش جنگلی دارد که متأسفانه با بدون آمایش سرزمین کارخانه‌ای سیمان را احداث کردند که امروز اعتراض همه را دربردارد .
نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: جاده سیاهکل سنگر _سراوان در موقعی اجرا هم زیر گذر و هم روگذر حذف شد و قرار بود کمربندی خیام به شهر وصل بشوداما امروزاین اتوبان، مشهور به اتوبان مرگ است .
وی اذعان داشت:جاده باز کیاگوراب به سیاهکل حدود بیست سال است که در حال احداث است اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای این جاده امسال گذاشته شده است ،بنده در سال ۹۹ که ورود پیدا کردم پیگیری‌هایی را انجام دادم که از طریق ماده ۶ مجوز ۲۷۰ میلیارد تومان را گرفتم و انتظار دارم که در این سفر بخشی از این مشکل رفع گردد.
نماینده مردم شهرستانهایی لاهیجان وسیاهکل تصریح کرد:برای جاده سیاهکل به دیلمان سال گذشته ۲۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شدو پیمانکار درحال انجام کار است ولی متأسفانه کافی نیست.
وی یاداورشد:متاسفانه ۵۰ درصد از راه‌های روستایی ما هنوز خاکی هستند و آن ۵۰ درصدی هم که آسفالت است بهتر است خاکی نیست .امروزه من فرخی شرمنده مردم هستم و خجالت می‌کشم در پیشگاه مردم چون عادت ندارم قولی به مردم بدهم.
وی تاکید کرد:مجتمع هنری شهرستان سیاهکل هم مذهبی و هم هنری است ما قبل انقلاب ۲ سینما در شهرستان سیاهکل داشتیم ،این مجتمع حدود بیست سال است که در حال انجام است .
بنده قبل سفر هم از آقای وزیر ارشاد مجوز مربوطه گرفتم که انتظار می‌رود که مصوب بشود .
فرخی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله شهرستان، بهداشت و درمان است گفت: اولویت اول بنده هم از اول این‌موضوع بوده است.بیمارستان ما فقط یک درمانگاه بود تلاش‌ها و پیگیری‌ها باعث شد که امروزه شهر ما دارای بیمارستان باشد ،که جا دارد از آقای دکتر سالاری تشکر ویژه داشته باشم .انتظار بنده این است که تجهیزات لازم و سه دستگاه آمبولانس مهیا بشود (با توجه به کوهستانی بودن شهرستان و بیمارستان محلی دیلمان و…)
نماینده مردم در خانه ملت بیان داشت:در حوزه فاضلاب شهرستان شهر سیاهکل هنوز متصل فاصلاب صنعتی نیست بیست و هشت سال است پروژه شروع‌شده و فقط نه درصد پیشرفت داشته‌است که ان‌شاءالله بتوانیم این موضوع هم به جاهای خوبی برسانیم .
فرخی با اشاره به اینکه شهرستان سیاهکل بیشترین تنش آبی را در استان گیلان دارد اظهارداشت:
یکی دیگر از مشکلات شهرستان سد دیلمان است که ما در سال گذشته مجوز ماده ۲۳ را گرفتیم.اعتباری که در اختیار نمایندگان بود ما ۵ میلیارد تومان را به این کار اختصاص دادیم که امسال هم همین مبلغ اختصاص‌داده‌شده که متأسفانه کافی نیست .با توجه به این‌که پروژه دیلمان جزء پروژه‌های ردیف ملی است انتظار ۵۰ ساله‌ی مردم آل‌بویه این است که این پروژه بعد از ۵۰ سال به ثمر برسد .
نماینده مردم شهرستانهایی لاهیجان وسیاهکل خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم شهرستان سیاهکل گردشگری است .
با توجه به تعدد مکان های گردشگری‌های تاریخی شهرستان سیاهکل انتظار می‌رود که در حوزه گردشگری دولت به شهرستان سیاهکل نگاه ویژه‌ای داشته باشد .
متأسفانه ما امروزه از حوزه گردشگری ۵ درصد هم اشتغال نداریم .
وی گفت:شهرک صنعتی شهرستان سیاهکل حدود هفتاد درصد پیشرفت داشته که شاید بتواند شهرک نمونه در خاورمیانه باشد.این شهرک بین ۴۰۰_۵۰۰هزار نفر ظرفیت اشتغال دارد براساس مصوبه دولت زیرساخت‌ها باید توسط دولت آماده شودکه اگر امروز اقدامات لازم صورت بگیرد شاید بتوان این پروژه را به اتمام رساند .
وی اضافه کرد:شاید یکی از نیازهای اقشار مختلف کارآفرینان صنعتگران شهرک صنعتی باشد که متأسفانه این‌موضوع اصلا دیده نمی‌شود ما در این شهرک حدود ۹۰ واحد داریم که بالغ‌بر ۴۵ واحد آن ورشکسته هستند که امید است به این مشکل هم رسیدگی شود .
وی در پایان گفت: از جنابعالی و هیئت همراه کمال تقدیر و تشکر را دارم و ان‌شاءالله که هم مجلس و هم دولت در این راه یاور ما باشند

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …