چاپ مطلب چاپ مطلب

رضویان، عضو شورای شهر رشت در جلسه ای با موضوع انتخابات عنوان کرد: به نمایندگانی رای دهیم که بتوانند شجاعانه پشت تریبون مجلس بایستند ، نطق کنند و تعامل خود با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را تنظیم کنند

رضویان، عضو شورای شهر رشت در جلسه ای با موضوع انتخابات عنوان کرد:

به نمایندگانی رای دهیم که بتوانند شجاعانه پشت تریبون مجلس بایستند ، نطق کنند و تعامل خود با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را تنظیم کنند/
۲۳ نماینده ادواری رشت در طول ۴۴ سال، عملا نتوانستند موجب ایجاد جریان سیاسی رشت در کشور بشوند/

عدم تکمیل چرخه حکمرانی در گیلان؛ مشکلی که ضروری است نمایندگان منتخب رشت بر آن تمرکز کنند/

سیدحسین رضویان عضو شورا و رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت در جلسه ای که به مناسبت انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از شهروندان و خبرنگاران در سالن اجتماعات آتش نشانی شهرداری تشکیل یافت اعلام کرد: عدم تکمیل چرخه حکمرانی در گیلان متاسفانه در طول سالیان موجب عدم پیشروی جریان سیاسی رشت شده و یک گیلانی به ندرت شاهد بوده که شرکت در دموکراسی انتخابات برای شهرش آورده ای داشته باشد.

اختصاصی  همای گیلان – دکتر رضویان در این جلسه با ذکر اینکه برای ۴۲۲ کاندیدا در گیلان و ۱۳۱ کاندیدا در حوزه انتخابیه رشت و خمام آرزوی موفقیت در مناصب شغلی دارم اظهار کرد: در ۱۱ دوره مجلس ۲۳ بار صندلیهای رشت در بهارستان تکرار شده و شاهد انتخاب های مکرر نمایندگان در ادوار بوده ایم و تنها ۱۰ نماینده رشت، یک دوره در مجلس حضور داشته اند.
وی توضیح داد : این به آن معناست که ۲۳ نماینده با اسامی مشخص هر کدام ۴ دوره ، سه دوره و یا دو دوره در مجلس حضور داشته اند و عنوان ‘ رجل سیاسی ‘ به آنان اطلاق میشود و متاسفیم که این رجل سیاسی در دولتهای مختلف تا کنون موفق به ایجاد و پیشرفت جریان سیاسی در رشت نشده اند.

وی با ذکر اینکه ارتباط یک شهر با کابینه کشور بسیار مهم است گفت: در فضای سیاسی ایران، اینکه از کجا آمده ای هم کاربرد دارد و هم اثر و برای یک نماینده رأی در دو جا معنا می یابد: رأی از مجلس که منجر به مناسبات تامینی و قانون گذاری میشود و رای از مردم که منجر به مناسبات دیوان سالاری میشود ( قوه مجریه و دولت) و نتیجه بدست آمده از این دو برآیند بازتولید قدرت است و این چرخه قابل تکرار است.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شهر رشت تصریح کرد: توجه و سهمی از سرمایه های ملی ، چه به صورت مالی، چه منابع انسانی و چه مراودات سیاسی به استانها و شهرهای کشور است که تفاوتها را ایجاد میکند و متاسفانه این چرخه تاکنون برای رشت ناچیز بوده است و عدم برخورداری از این شاخصه ها برای نمایندگان شهرها بحران ناکارآمدی و بحران مشروعیت در پی خواهد داشت.

رضویان تصریح کرد: باید به نماینده ای رای داد که خداباور باشد و فقط در مقابل خداوند منان تعظیم کند، نماینده ای که با اصالت و امانتدار و شجاع باشد و برای یکقران و دوزار دلش نلرزد ولو اینکه همان را هم در اختیار نداشته باشد.

وی گفت: نماینده شجاعی که رضایت خداوند و همشهریانش را مد تظرقرار دهد و برای ارتقاء شهرش تلاش کند حتی اگر به نتیجه هم نرسد ، همواره محبوب خواهد ماند؛ پس شجاع باش و آگاهانه پا به خانه ملت بگذار.

دکتر رضویان اظهار داشت : شاید امروز با وجود شورای عالی سران سه قوه، مجلس فقط به امور روتین شهر و شهروندان بپردازد اما بسیاری از تصمیم‌گیریها همانجاست و همین تصمیم گیریهای روزمره در رابطه با نان و آزادی های اجتماعی و این دست موارد است که مستقیما با روح و روان جامعه در ارتباط است…

وی با ذکر اینکه من به نماینده ای رای میدهم که متکی به رأی مردم باشد نه به جریان زر و زور و خرج کردن برای رأی آوردن، کاری بی معناست گفت: باید به کسانی رای دهیم که بتوانند شجاعانه پشت تریبون مجلس بایستند ، نطق کنند و بتوانند رابطه و تعامل خود را با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تنظیم کنند که این تعاملات بسیار مهم و فراهم آورنده رفاه اجتماعی ، رضایت از زندگی و شادکامی برای این شهر است و برای حصول این موارد است که مجلس برای ما مهم است.

رضویان توضیح داد: رشت یک گیلانشهر است و این به آن معناست که هر تصمیم برای توسعه یا عدم توسعه‌ی رشت بر تمامی شهرهای گیلان اثر گذارخواهد بود.

وی با ذکر سابقه اجرایی که در ادارات آب داشته است توصیه کرد: ایجاد یک کمربند آبی برای شهر رشت بسیار ضروری است و بر خلاف این تصور که گیلان دارای منابع غنی آب است باید گفت گیلان در وقت های مناسب منابع آب کافی در اختیار ندارد و در شرایطی هستیم که چند سالی است مهاجرت‌های جمعیت از استانهای مرکزی به استانهای گیلان و مازندران آغاز شده و پیش بینی میشود شهر رشت در سالهای پیش رو میزبان جمعیتی بالغ بر دوبرابر جمعیت فعلی باشد و این در حالی است که زیرساختهای فعلی این شهر پاسخگوی جمعیت کنونی هم نیست!

وی با هشدار جدی در این موضوع گفت: ایجاد زیرساخت برای مهاجرتهایی که به رشت و حومه خواسته یا ناخواسته آغاز شده ، حضور آگاهانه و فعالانه نمایندگان منتخب رشت در خانه ملت را می طلبد.

وی تاکید کرد : شهر ما نیازمند سیاست ورزانی است که آواهای اجتماعی گوناگون را بشنوند و تحلیل کنند و نمایندگانی که از شهرهای مختلف برگزیده میشوند اهمیت دارند؛ حضور این نمایندگان باید بتواند برای ایران عزیز و مظلوم ما مفید و موثر واقع شود.

دکتر رضویان گفت: به نماینده ای رای میدهم که در ذهن خود آیکانی از توسعه داشته باشد، اهمیت توسعه را درک کند و دارای نظام فکری باشد که بر سه جزء مهم مبتنی است: جزء اقتصادی، جزء نهادی و سیاست رشد .


انتهای پیام/
همای خبر ( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …