چاپ مطلب چاپ مطلب

روحانی: صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ برای ایران شدنی است

رئیس‌جمهور گفت:‌ جوانان سرافراز ایران عزیز در تیم ملی فوتبال توانستند با صعود مقتدرانه به رقابت‌های جام جهانی روسیه هیجان، غرور و شادی را برای ملت ایران بیافرینند.

همای گیلان؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در دیدار سرمربی، بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال با گرامیداشت نوزدهم رمضان و ایامم شب‌های قدر، گفت: امروز به نام مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی(ع) است که الگوی بزرگ پهلوانی هر قهرمانی برای همه مسلمانان و به‌ویژه ایرانیان می‌باشد.
روحانی با بیان خاطره‌ای از خلبان شهید عباس بابایی و توجه او به محرومین و کمک به مردم فقیر، افزود: علی‌وار زندگی کردن و یار هم‌نوعان بودن، افتخار بزرگی برای همه ما است.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران همواره در طول سالیان متمادی فوتبال‌ دوست بوده‌اند، گل نخوردن تیم ملی برای هزار دقیقه، صعود قطعی و زودهنگام پیش از پایان رقابت‌های گروهی به جام جهانی و برای دو دوره متوالی را از رکوردهای تیم ملی فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر دانست و گفت: مطمئناً تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند باز هم در رقابت‌های جام جهانی مسکو با صعود از مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند که باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم و این برای تیم بزرگی که در قاره آسیا حرف اول را می‌زند، شدنی است.
رئیس‌جمهور گفت:‌ هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید.
روحانی تقارن صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل در سال ۹۲ پس از انتخابات ریاست جمهوری و نیز صعود به جام جهانی روسیه پس از انتخابات اردیبهشت ۹۶ را زیبا و جالب توجه دانست و گفت: ملت ایران همان‌طور که پس از انتخابات اردیبهشت‌ماه به خیابان‌ها آمده خوشحالی کردند، هنگام پیروزی فوتبالیست‌های کشور نیز شاد بودند.
وی کسب پیروزی در ورزش‌های قهرمانی به‌ویژه فوتبال را نمود انسجام ملی در سطح جهان دانست و گفت: افتخار در مسابقه فوتبال در کلمه ایران متجلی می‌شود و زمان پیروزی همه گروه‌ها، قومیت‌ها با هم متحد هستند و اینجاست که تبلور وحدت و انسجام ملی نمایان شده و مردم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.
روحانی با بیان اینکه “موفقیت‌های ما همواره حاصل تلاش و فداکاری‌های جوانان کشور بوده است”، گفت: ما به‌خوبی می‌دانیم که این افتخاری که در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاصل شده، نتیجه روزها، ماه‌ها و سال‌ها زحمت، تلاش و تمرین است.

رئیس‌جمهور با تصریح بر اینکه “غیرت ایرانی در میادین مسابقه از بازیکنان تیم ملی دیده می‌شود و همه ملت ایران در آن لحظه دعاگوی شما هستند”، خاطرنشان کرد: بازیکنان و اعضای تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی سفیران قدرت نرم ایران هستند، چرا که در آن میدان حرکات و رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در پیشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زمانی که موفقیت در ورزش توأم با اخلاق اسلامی و ایرانی می‌شود، افتخارش دوچندان است.

روحانی با اعلام اینکه “به‌عنوان نماینده ملت ایران از  طرف ۸۰ میلیون ایرانی این پیروزی را به همه شما تبریک می‌گویم”، گفت: دولت با همه توان موظف به حمایت از تیم ملی برای کسب موفقیت‌های بیشتر است.
رییس‌ جمهور همچنین از تلاش‌ها و خدمات سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مسیر دستیابی به این موفقیت بزرگ تقدیر کرد و گفت: همکاری مربی خارجی با بازیکنان ایرانی یکی از مظاهر کوچک تعامل با دنیا است و نشان می‌دهد که زمانی که با نخبگان دنیا به‌درستی تعامل کنیم می‌توانیم افتخارات بیشتری بیافرینیم.
در این دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌های بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی روسیه، گفت: تیم ملی کنونی فوتبال ایران یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشور است که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، توانسته بیش از هزار دقیقه از دروازه خود محافظت کرده و گل دریافت نکند.
همچنین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با دکتر روحانی و با بیان اینکه “پسران ایران در تیم ملی فوتبال به‌خاطر مردم ایران بار دیگر افتخار راهیابی به جام جهانی آن هم درست بعد از پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کردند و من به‌عنوان عضوی از این خانواده کنار آنها بودم”، گفت: عشق و شور مردم به فوتبال و وجود استعدادهای فراوان در این کشور، استحقاق حمایت‌های بیشتر را دارد چرا که اگر این استعدادها را با تعهد ایرانی در هم‌ آمیزیم می‌توانیم فوتبال ایران را به جایگاه‌های بالاتر در سطح جهانی برسانیم.
مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز در این دیدار، حمایت‌های دولت و رییس جمهور را مایه دلگرمی بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسیر کسب موفقیت دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان و رفع کمبودها و مشکلات موجود برای به دست آوردن پیروزی‌ها و موفقیت‌های بالاتر شد./خبر فوری

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …