چاپ مطلب چاپ مطلب

رونق عهد شباب است دگر بستان را / جلال میرزااقایی

اختصاصی همای گیلان: نهال نو پای جنبش ملی که اینک در گلستان وطن از شباب گذشته و باب طبع گشته ,سزا و رواست که در مسیر درست یاری و آبیاری شود و این برگ زرین که در تاریخ دیرین , مسبوق به صندوق شده و عطر دل انگیز آن در تاریخ بی بهار ,اینک در بهار , تاریخی شده و مشام مام وطن را نوازش داده و تن به سازش نداده.


گام ها را منطقی برداریم  و به مدد تکنولوژی ارتباطات ,به تحریک ایدئولوژی خرافات نپر دازیم که اگر قصد میدان کنند همه چیز را ویران کنند.در بوستان وطن با حکمت و درایت شبابی کنیم و با درس از درختان تنومند به غرس نهالان برومند,از زوزه باد های صر صر و سوزان و سیاه و دیو و دد و کرکس و ناکس جلوگیری کنیم .
درس مستی و شیدایی وطن از میکده تاریخ به خمّاری بریم وخُماری از تن جنبش به در بریم و وطن را عزیز شویم و حضیض به کام  دشمن کشیم.برای تحقق مطالبات ملی ,صبوری پیشه کنیم و بهر پلنگان بیشه جهل ,اندیشه کنیم که این صبر ظفر زاید و پروتستان بوستان را ,ایام زایمان بسر آید.

صبر کن حافظ بسختی روز و شب
عاقبت روزی بیابی کام را

باغبانا تو که هشدار به خزان دادی و نفیر نی به خیزران دادی  شاد باش که ایام گذرو ظفر است و مطلع فجر. اینک که ناله های تاریخی ،بوستان  لاله ها را به گلستان حکمت و رواداری مبدل کرده واز  خشاب فشنگ تاریخ به شراب قشنگ ابریق رسیدیم  هشدار که سراسیمه و هراسیده نشویم و بهانه به دست ندهیم که همه چیز از دست می دهیم .
از دنا و زاگرس و البرز پیل پیکر ، استواری و ازتاریخ  مشروطه،روا داری  بیاموزیم و با ناکسان در نیامیزیم که لاله ها را به زنجیر و نخجیر برند و کام مام وطن تلخ و استعداد ها روانه بلخ روند و زین نمط در این دیار ما آزمودیم بخت خویش و اینک با درایت و حلم باید بر کشید رخت خویش .
تحریک “زغن”و “وک”و وغ وغ ساهاب نکنیم و میدان را هدیه نا باب نکنیم که اگر فارس میدان شوند آنگاه فاصد شریان میشوند ونه تو مانی و نه “مانی”و نه “ارژنگی”برای دیار قشنگی.
نسیان نکنیم که با مشت های گره کرده عصیان کردیم و آزادی و مدنیت را در خیابانها طلب کردیم و غافل بودیم که آزادی را باید در آبادی کتابخانه ها جست و نه در خیابان ها .
واقعیت های جامعه و تحولات و میزان ظرفیت ها را لمس کنیم و آنرا با کائناتی و باید ها و نباید ها ، وصل به هور و سما و شمس نکنیم چون اگر دیو استبداد فرهنگ تاریخی ما به شیشه نرود تلاش تاریخی در غنای جنبش ملی به عبث و هدر رود.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …