چاپ مطلب چاپ مطلب

رویکرد کارگروه مبارزه با مواد مخدر ، پیشگیری است/ بزه های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد

همای گیلان به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، “مهندس حیدری” در جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنگرود، با بیان اینکه اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر دارای پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی است، گفت: مواد مخدر آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جسمی و روانی برای افراد ایجاد می کند.

فرماندار شهرستان لنگرود، بیکاری و لطمه وارد شدن به اقتصاد و معیشت خانواده را از دیگر پیامدهای اعتیاد دانست و افزود: فرد آلوده به مواد مخدر دچار ضعف اراده و کاهش اعتماد به نفس و پرخاشگری و بی توجهی به قوانین و مقررات جامعه می شود.

وی، با بیان اینکه انواع بزه های اجتماعی همچون سرقت و تکدی گری ریشه در مواد مخدر دارد، تصریح کرد: مصرف مواد مخدر بنیان خانواده را سست می کند.

مهندس حیدری، عوارض آلودگی افراد به مواد مخدر را برای جامعه بسیار زیاد دانست و عنوان کرد: علیرغم صرف انرژی، زمان، سرمایه و نیروی انسانی برای کشف و دستگیری و انهدام باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر، با هزینه های مربوط به درمان افراد آلوده نیز مواجه هستیم؛ این در حالی است که اگر این وقت و هزینه را صرف موضوع پیشگیری کنیم، فایده بیشتر و هزینه کمتری دارد.

وی رویکرد کارگروه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری دانست و گفت: باید همه فکر و توان خودمان را برای جلوگیری از آلوده شدن افراد به مواد مخدر بگذاریم؛ البته موضوع درمان افراد آلوده نیز در دستور کار قرار دارد، اما اصل بر پیشگیری است.

مهندس حیدری، با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر باید خودمان به این موضوع حمله کنیم، گفت: در گام نخست باید آگاهی جوانان و نوجوانان را نسبت به اثرات منفی مصرف مواد مخدر بالا ببریم تا میل آنان به مصرف کاهش پیدا کند.

وی دستگیری توزیع کنندگان و مصرف کنندگان را یکی از عوامل بازدارنده دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه از یک طرف با هجمه فرهنگی نظام سلطه برای آلوده کردن جوانان مواجه هستیم و از طرف دیگر، مسئله ترانزیت مواد مخدر از ایران وجود دارد لذا قاچاقچیان با اهداف اقتصادی ریسک توزیع مواد در کشور را می پذیرند.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه اگر تقاضایی برای مصرف مواد مخدر نباشد دیگر توزیع هم نخواهیم داشت، اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی کلیپ هایی مرتبط با امر پیشگیری و اثرات سوء مصرف مواد مخدر را تهیه و پخش کنند تا بتوانیم سلامت نسل جوان را تضمین کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …