چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس اداره گاز شهرستان سیاهکل : متوسط گازرسانی سیاهکل ۸۸ درصد است

همزمان با سومین روز از هفته دولت پروژه گازرسانی به روستای ملک رود سیاهکل افتتاح شد.
اختصاصی همای گیلان، رئیس اداره گاز شهرستان سیاهکل در خصوص این پروژه گفت: با اجرای این پروژه درصد بهره مندی شهرستان سیاهکل از گازرسانی به ۸۸ درصد می رسد .منعمی تصریح کرد : این پروژه شامل ۲۴ روستا است که افتتاح بصورت نمادین در۴ روستای ملک رود ،رودبارسرا، نازی لنگه و چادر لنگه انجام گرفت . وی افزود: با احتساب این روستاها تعداد روستاهای گاز دار استان گیلان به بالای ۲۰۱۵ تا می رسد که رکورد بسیار خوبی است و استان گیلان جایگاه دوم را در کشور داراست .
منعمی اضافه کرد:این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح گردید و تعداد ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز رسانی بهره مند شدند.
رئیس اداره گاز شهرستان سیاهکل خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه در خرداد ماه سال ۹۸ بوده و طبق برنامه ریزی های انجام شده اتمام آن شهریور ۹۸ تخمین زده شده بود که بر اساس همان برنامه ریزی ها توانستیم سر موعود این پروژه را به پایان برسانیم .
وی در خصوص متوسط گازرسانی استان گفت: با احتساب روستاهایی که اکنون افتتاح شده اند متوسط گازرسانی استان ۹۵٫۲ درصد و متوسط شهرستان سیاهکل ۸۸ درصد می باشد که طبق پیش بینی های ما با اتمام این دوره ،گازرسانی سیاهکل به ۱۰۰ درصد می رسد اما منطقه دیلمان ۱۳ روستا می ماند که باید گازرسانی شود.
در ادامه افتتاحیه مهندس صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: اگر بخواهیم شهرستان را از اول انقلاب تا ابتدای دولت بررسی کنیم قبل از انقلاب شهرستان سیاهکل از نظر گازرسانی صفر بوده است و درابتدای دولت نیز زیر ۷۷ درصد بودیم که الان به ۸۸ درصد رسیدیم و امیدواریم با این روند تمام شهرستان و مردم از این نعمت بهره مند شوند.
مهندس فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری ضمن تشکر از فرماندار و نیکفرنماینده مردم و حضار و همچنین ” شرکت زاج” که پروژه های خوبی در زمینه گازرسانی در استان انجام داده است گفت:
در فصول سرد سال اهمیت این گاز رسانی بیشتر مشخص می شود و انشاالله بتوانیم مردم را به چیزی که استحقاق آن را دارند برسانیم و هیچ منتی بر سر آنان نیست و این حق طبیعیشان است.
در ادامه مهندس ذبیح نیکفر نماینده مردم شهرستان سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اداره گاز سیاهکل ، دستگاه های اجرایی و فرماندار گفت:بی شک با گازرسانی به روستاها جنگل ها کمتر آسیب می بینند.
وی در خصوص منابع طبیعی تصریح کرد: طبق گفته امام راحل و رهبر انقلاب اجرای قانون رافع تمام مشکلات می باشد و در قانون توصیه ۶ آمده است که کشاورزان اگر بخواهند برای حفظ اراضی و محصولات خودشان از آسیب هایی که ممکن است به آنها برسد می توانند مزرعه خودشان را حدوس کنند که این مجوز را باید جهاد کشاورزی یا منابع طبیعی صادر کند و متاسفانه این قانون اجرا که نمی شود هیچ حرفی هم از آن گفته نمی شود
وی افزود: اگر طرح کاداف اجرا گردد و اعتبار کافی برای آن گذاشته شود، تسریع کار رافع مشکلات می گردد.
وی عنوان کرد: متاسفانه طبق نقشه برداری هایی که قبلا انجام گرفته و مردم اطلاعی از آن نداشتند و زبان شکایت نداشتند بسیاری از زمین هایشان وارد طرح منابع طبیعی شده بود باید در طرح های جدید زمین هایشان به آنها واگذار بشود چون معیشت و اقتصاد مردم به زمین هایشان وابسته است .
وی یادآور شد: در برخی از همین روستاهای استان شنیده ام که برای بردن جاده یا امکاناتی نظیر برق و گاز از مردم خواسته شده تا زمین هایشان را به منابع طبیعی بدهند آیا چنین چیزی ممکن است؟ زمینی را که با آن امرار معاش میکنند تا در آن روستا زندگی کنند به منابع طبیعی بدهند برای جاده یا …. بدون زمین ماندن در آن روستا برایشان چه فایده ای دارد؟

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …