چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس بسیج رسانه گیلان: تاثیرگذارترین قشر جامعه اصحاب رسانه هستند

همای گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان،اولین نشست رییس بسیج رسانه گیلان با تعدادی از مدیران رسانه های فعال شهرستان صبح روز دوشنبه شانزدهم فروردین در سالن این اداره برگزار شد.

در این نشست که جمعی از فعالین رسانه ای حضور داشتند ابتدا نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم به فعالین رسانه ای سخنانی ایراد کرد.
وی در شروع سخنانش اظهار داشت:
در طول این سال ها به طرق مختلف تمایل داشتیم تا اصحاب رسانه شهرستان را یکپارچه کنیم و تشکلی ایجاد نماییم که خودشان مطالبه گر باشند ودر کنار گفتمان ، مباحثه و نشست ها .آموزش هم انجام شود و قوانین حرفه ای و حقوقی رسانه گفته شود اما هنوز محقق نشده است.
وی همچنین افزود:نگاه حسی با نگاه تکنیکی فرق دارد. بعضی ها علاقمند به هنر رسانه هستند خوششان می آید اما در نگاه تکنیکی که همان نگاه حرفه ای است علاقمند به رسانه با افزایش دانش ارتباطات خودش را ارتقا می دهد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان از رسانه ها خواست پیگیر اخبار مرتبط با پایگاه های خبری و مطبوعاتی باشند و حتما برای دریافت ضریب کیفی اقدام کنند . افرادی هم که مجوز ندارند هر چه سریعتر در سامانه جامع رسانه ها ثبت نام و در صورت ناقص بودن مدارک اقدام به تکمیل نمایند.
سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا رییس بسیج رسانه گیلان در ادامه این نشست ضمن تبریک سال جدید و ارائه شمه ای از پیشینه رسانه ای خود گفت: امیدوارم سال جدید با مشکلات عدیده ای که گریبانگیر همه اقشار جامعه است سالی خوب برای همگان باشد .
وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت کیفی رسانه ها افزود:در سال های اولیه بعد از انقلاب تعداد پایگاه های خبری به این اندازه نبود ولی رسانه های مکتوب علیرغم اینکه تعدادشان کم بود محتوای آنها به عنوان رسانه های مرجع مورد استفاده قرار می گرفتند.
رییس بسیج رسانه گیلان اثرگذاری رسانه را مهم دانست و گفت: گیلان ۴۴۳ رسانه مکتوب و مجازی دارد اما امروزه نمی توان فقط به کمیت رسانه ها افتخار کرد بلکه میزان تاثیرگذاری رسانه اهمیت بیشتری دارد و رسانه ای موفق است که جریان ساز باشد و موج خبری ایجاد کند.
این مسئول ضمن اشاره به تاثیرگذاری رسانه های گیلانی تصریح کرد:امروز علیرغم همه مشکلات موجود، رسانه های گیلانی توانسته اند اقدامات مثمرثمری داشته باشند اما با این همه آنچه را که باید در نظر گرفت مرحله گذار و ورود به قرنی جدید است.و اینکه چه انقلابی در شبکه های مجازی و رسانه ها افتاده است. با ورود به قرن جدید باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و رسانه های مان را تقویت کنیم.
وی به نقش رسانه در پیشبرد اهداف نظام اذعان داشت و افزود: تاثیرگذارترین قشر جامعه اصحاب رسانه هستند و میزان تاثیر آنها دررسیدن به اهداف نظام انکارناپذیراست.زیرا رسانه ها جریان ساز و ایجاد کننده هیجان اجتماعی هستند.
رییس بسیج رسانه گیلان به اهمیت مقوله فرهنگ از دیدگاه مقام رهبری اشاره کرد و افزود:با عنایت به فرمایش رهبرمعظم که در جایی فرمودند فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم جانم را فدای آن کنم این نشانگر میزان اهمیت فعالیت در حوزه فرهنگ است. باید روی اشتراکات خود مانور دهیم و علیرغم سلایق متفاوت تعامل بیشتری داشته باشیم.
وی اشاره مجملی به هفت فرمان رسانه ای مقام معظم رهبری داشت و گفت: امیدآفرینی و جلوگیری از القاء یاس و نامیدی می تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند و باعث عقب نشینی دشمنان در عرصه رسانه شود.همچنین باید مجهز به سواد رسانه ای باشیم زیرا با آگاهی کمتر در این حوزه رسانه دشمنان غالب خواهند بود و این روشن است که هیچ رسانه ای در قامت رسانه دشمن گمان نیک به ما ندارد.
در ادامه این نشست اصحاب رسانه نظرات ؛ پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمودند و سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا رییس بسیج رسانه استان گیلان نیز توضیحاتی ارائه داد.

اولین نشست رسانه های فعال و مطالبه گر با هماهنگی مهدی محمدی نماینده بسیج رسانه در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …