چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس سازمان آتش نشانی رشت: پوشش بالغ بر ۴ هزار عملیات آتش نشانی رشت در سال ۹۸

 

به گزارش همای گیلان نقل از خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود به تلاش های بی وقفه تیم عملیاتی آتش نشانان و کادر اداری این سازمان در سال یک هزار و سیصد و نود و هشت اشاره داشت و ضمن سپاس از همراهی و پشتکار شبانه روزی و بی وقفه برای تمامی همکاران آرزوی سلامتی و توفیق در تمامی مراحل زندگی از خداوند منان خواستار شد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴ تیم از ۱۴ ایستگاه آتش نشانی بابکار گیری ۸ دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، ۴ دستگاه خودروی سبک عملیاتی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین عملیاتی، یکدستگاه پیکاب و ۱۴ دستگاه سم پاش دستی و AFT همه روزه با بکارگیری ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در هر شبانه روز نسبت به عملیـات پاکسازی، گند زدایی و ضد عفونی در شهر رشت اقدام می نمایند.
پوشش ۴ هزار و ۸۰۷  مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی در سال ۹۸
رمضانی رییس این سازمان با بیان اینکه آتش نشانان و تیم های امداد و نجات در سال ۹۸ نسبت به پوشش ۴ هزار و ۸۰۷ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام نمودند، ادامه داد: این تعداد شامل ۲ هزار و ۲۲۱ مورد عملیات اطفای آتش سوزی ها بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷  یک درصد کاهش داشته است.

تن ادمی شریف است به جان آدمیت    نه همین لباس زیباست نشان ادمیت

 

شرح مختصری بر رخدادهای آتش نشانی رشت در سال ۹۸

پوشش ۶۳۳ مورد اطفای آتش سوزی منازل مسکونی در سال گذشته
آمار آتش سوزی منزل مسکونی نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۱۸ درصد افزایش داشت که متاسفانه تنها ۲۳ درصد آن دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی علت ۵۰ درصد این آتش سوزی ها بود.
پوشش یک هزار و ۵۵ مورد عملیات اطفای آتش سوزی علفزار ها و ضایعات رتبه نخست آتش سوزی هاست که حریق خودرو با ۲۰۹ مورد و آتش سوزی تجاری با ۱۶۴ مورد بیشترین آمار آتش سوزی ها را داشت که می توان به این نکته اشاره کرد که تنها ۴۷ درصد مغازه های آتش گرفته بیمه آتش سوزی داشته اند.
سرمایه ای که جبران خسارتش بدون پشتیبانی بیمه بسیار سخت است…
این مسوول به قدرت آتش در چشم بر هم زدنی برای از بین بردن سرمایه یک عمر تلاش اشاره داشت و تاکید کرد: با توجه به شغلی که داریم بارها شاهد از بین رفتن تمام سرمایه یک شهروند بواسطه یک حادثه هستیم که متاسفانه مشاهده درد و آلام شهروندان بسیار سخت و تاسف بار است.
همچنان حادثه محبوس شدن در آسانسور رتبه نخست حوادث در سال ۹۸
وی در ادامه به پوشش ۴۴۹ مورد گیر افتادن شهروندان در آسانسور” کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته”، ۲۶۹ مورد محبوس شدن افراد در اماکن مختلف” افزایش یک درصدی نسبت به مشابه سال گذشته”، اشاره کرد و گفت: می بایست ایمنی و سرویس تجهیزات همچون آسانسورها، درب های خروجی منازل، اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بواسطه نقص در تجهیزات شاهد حوادث ناگوار ناشی از محبوس شدن کودکان و افراد سالمند نباشیم.
پوشش بالغ بر یک هزار و ۳۴۵ مورد خدمات ایمنی در رشت
این مسوول آتش نشانی در میان خدمات ایمنی انجام گرفته توسط آتش نشانان، عملیات بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد به تعداد ۳۹۴ مورد با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته را یکی دیگر از پر تردد ترین عملیات ها دانست و گفت: امداد رسانی برای نجات و یا رهاسازی حیوانات گرفتار در سال گذشته ۵۸۱ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

همین گزارش حاکی است آتش نشانان بالغ بر ۳۰ مورد عملیات مبتنی بر حوادث و خدمات ایمنی را پوشش میدهند.

آموزش های ایمنی و آتش نشانی برای بالغ بر ۵۸ هزار و ۳۰۴ شهروند…
یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی در جهت پیشگیری از حوادث همانا آموزش و نقش فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان است
در سال ۹۸ آموزش در دبیرستان های رشت به تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۷ نفر   از آمـوزش نونهالان و کودکان مهد کودک های رشت با تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۶ تن پیشی گرفت و در رتبه نخست قرار دارد که این آموزش ها در مجموع با توجه به تعطیلی مدارس بواسطه گسترش ویروس کرونا در رشت ۲۳ درصد کاهش داشت.
بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن اشاره به اهمیت فراگیر شدن دانش ایمنی، گفت: در این راستا آموزش های مستمر در حوزه های مختلفی همچون؛ کارکنان و پرسنل ادارات، دانشجویان، آتش نشانان داوطلب، سرای محلات و… نیز برگزار می شود.
این مسوول به دیگر مجموعه فعالیت های این سازمان همچون صدور مجوز ایمنی، ارایه پایان کار، طرح ایمنی ساختمان ها و بررسی علل و انگیزه بروز آتش سوزی ها در حوزه های مختلف  پیشگیری و کارشناسان اشاره داشت و ادامه داد: در سال ۹۸ بالغ بر ۴ هزار و ۱۶۱ مورد صدور طرح ایمنی ساختمان ها، یک هزار و ۸۳۶ مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان، ۳۴۶ مورد بازدید از اماکن مختلف و ۳۷۹ مورد بررسی علت بروز آتش سوزی ها بوده است.
وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی شهروندان و رهایی از ویروس کرونا لحظاتی خوب و بدون حادثه ای را برای شهروندان آرزومند شد.

About نسرین عشقی

Check Also

دستگیری زن جوانی که دو شوهر داشت: این زن تهرانی همزمان ۲ شوهر داشت؛ ۲ سند ازدواج!!!!

دستگیری زن جوانی که دو شوهر داشت: این زن تهرانی همزمان ۲ شوهر داشت؛ ۲ …