راستگو اظهار کرد: قبوری که برای افراد متوفی مبتلا به کرونا تهیه می‌شود در عمق ۲ و نیم متری است و یکی از اعضای خانواده کاملا ناظر روند کار خواهد بود.

همای گیلان،سهراب راستگو، رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد تدفین فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا گفت: مواردی که ناشی از کرونا باشد همراه گواهی فوت پزشکی و با حضور نماینده سپاه، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی مراسم تدفین آنها انجام می‌شود.

راستگو افزود: قبوری که برای این افراد تهیه می‌شود در عمق ۲ و نیم متری است و یکی از اعضای خانواده کاملا ناظر روند کار خواهد بود.

وی در مورد شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر اینکه اجساد به صورت گروهی و با دستگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این موضوع کاملا کذب است و تمام مراحل تدفین به همان روال قبل و تنها با رعایت بهداشت بیشتر صورت می‌گیرد.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت ادامه داد: فوتی‌هایی که برای شهرستان‌ها باشند با رعایت قانون و ناظرین سپاه و بهداشت و نیروی انتظامی به شهرستان مذکور انتقال داده خواهد شد.

 راستگو در مورد حضور خانواده‌های فوتی ناشی از کرونا در زمان تدفین، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم ۲۰ روز پس از دفن بر سر مزار حاضر شوند زیرا احتمالا محیط آلوده است و شیوع این ویروس بسیار زیاد است.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت در پایان از شفاف‌سازی رسانه‌ها در این مورد تشکر کرد و افرود: کاملا آمده هستیم که رسانه‌ها برای پوشش خبری روزانه به آرامستان بیایند و روند را کاملا از نزدیک مشاهد کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید