چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس پلیس فتای گیلان : تغییر در سبک زندگی یکی از عوامل تاثیر رسانه های جدید است

اختصاصی همای گیلان:ایرج محمدخانی،در همایش ویژه مربیان پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان رشت که در سالن  اجتماعات این اداره برگزار  شد، اظهار داشت :  تغییر سبک زندگی در خانواده ها از بزرگترین تاثیرات نفوذرسانه های نوین در جامعه است و عدم فرهنگ سازی مناسب استفاده از فن آوری های نوین  اجتماع را  دچار چالش می کند . وی خاطر نشان کرد :   کاستی های  فرهنگی که در مواجهه با فضای مجازی وجود دارد به مثابه یک چاقوی دو لبه و خطرناک است.

download (1)

این مسئول  ضمن تاکید بر ارتقاء سطح دانش و آگاهی های سایبری خانواده ها  و مسئولان مرتبط با حوزه آموزش، مهمترین علل آسیب پذیری کاربران را پایین بودن سطح آگاهی کاربران، از چالش ها ، آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی در استفاده از فضای مجازی علی الخصوص شبکه های اجتماعی غیر مجاز دانست.

محمد خانی، ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان و عدم اعتماد به افراد غریبه و ناشناس در شبکه های اجتماعی غیر مجاز  ، دزدی هویت ، سرقت اطلاعات ، هتک حیثیت ، انتقام جویی در شبکه های اجتماعی غیر مجاز را از مهمترین جرائم  صورت گرفته در این فضا  اعلام کرد.

وی هم چنین نسبت به خطرات به اشتراک گذاری اطلاعات حساس مانند آدرس ، شماره تلفن ، اطلاعات حساب بانکی و… در شبکه های اجتماعی غیر مجاز هشدار داد.رییس پلیس فتا  گیلان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.irو ایمیل Gfata@police.ir از حاضران در همایش خواست، در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در فضای مجازی مراتب را از طریق ” تماس با ما ” سایت اینترنتی این پلیس ، گزارش کنند.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …