چاپ مطلب چاپ مطلب

زمینه تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی در آستارا فراهم شود


اعضای شورای اسلامی شهرستان آستارا خواستار تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به این شهرستان به منظور توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان گیلان شدند.

همای گیلان، به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس شورای اسلامی آستارا روز پنجشنبه در جلسه این شورا گفت: از ۱۶شهرستان استان گیلان، فقط ساکنان شهرستان های رودبار، رودسر، آستارا و بخشی از تالش از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بندر انزلی محروم هستند.
پاشا سماپور افزود: فاصله انزلی تا آستارا ۱۴۴ کیلومتر است و تردد خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی در شهرستان های یاد شده، سبب رونق گردشگری در استان خواهد شد.
وی اظهار کرد: با وجود فاصله ۲۸۰ کیلومتری منطقه آزاد ارس تا ارومیه، مردم ارومیه از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بهره مند هستند و امیدواریم با توجه به فاصله کم انزلی تا آستارا، خواسته ما نیز با پیگیری استاندار گیلان، فرماندار و نماینده آستارا تحقق یابد.
رئیس شورای اسلامی آستارا بیان کرد: در سال ۹۳ افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی تا آستارا مورد موافقت استاندار وقت گیلان و مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور قرار گرفت، اما هرگز اجرا نشد.
سماپور ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان آستارا با استفاده از همه ظرفیت های موجود، برای خدمت به مردم تلاش می کند و امیدواریم مسئولان جهت توسعه همه جانبه، همکاری لازم را اعمال کنند.
منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران، در سال ۱۳۸۴ در استان گیلان تاسیس شد و از سال ۱۳۹۲ با افزایش محدوده آن در پهنه آبی، خاکی و ساحلی سه شهرستان رشت، انزلی و آستانه اشرفیه را دربر گرفت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

نشست تخصصی  بررسی نتایج حسابرسی از عملکرد سال مالی ۱۴۰۱

نشست تخصصی  بررسی نتایج حسابرسی از عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ شهرداری لنگرود با حضور دکتر …