چاپ مطلب چاپ مطلب

زندگی یک پیرزن درطویله گاوها دردیلمان /تو حق داری حقوق نجومی بگیری اما حق او زندگی در طویله است/علی پور مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان:خبری در یکی از گروه ها ی تلگرامی منتشر شده بود و از همای گیلان در خواست نموده بودند در خصوص اوضاع زندگی وخیم یک پیرزن مطلبی بنویسیم واز مسئولین تقاضای کمک نماییم.

photo_2002-01-01_01-32-46
برادر! این تصویرخود گویای همه چیز است ، گویای همه نا عدالتی ها . مگر نه اینکه دیده ها بهتر از زبان ها حرف می زنند ؟ دیده ها احساسات وعواطف را تحریک می کنند وروح همبستگی را بیدار. این تصویر تلنگری است که ما اندیشه کنیم کجای دنیا قرار داریم ؟جرقه ای است که به شناسنامه خود نگاهی بیندازیم وببینم که نوشته شده مسلمان وشیعه ! وآنگاه برویم توصیه های دین ومذهب را در مورد همسایه وهم وطن خود بخوانیم وبنگریم زکات وخمس باید در چه مسیری هزینه شود؟
به یاد انشاء دانش آموزی افتادم که نوشته بود گاوها،خیلی خوبندچرا که آنها به اندازه خود می خورندودر هنگام سیری دست از غذا می کشند . او نوشته بود گاوها به هم بدی نمی کنند . آنها برای اینکه همه شان سر پناهی داشته باشند فقط فضای کوچکی از طویله را برای خود می خواهند و به حق دیگری تجاوز نمی کنند .
این پیرزن در کنار گاوها زندگی صادقانه و بدور از تزویر و ریا دارد . گاوها او را می فهمند و در کنار خود جایش داده اند . مشکل از ماست که نمی خواهیم او را ببینیم . نمی خواهیم درکش کنیم و نمی خواهیم او را در کنار خود بپذیریم. نمی خواهیم برایش حق حیات قائل شویم . مایی که خود را انسان می نامیم و اشرف مخلوقات !
این پیرزن با تمام نداشته هایش صداقت دارد و روحی سبک بال برای پرواز و فارغ از تعلقات مادی . و ما غافل از اینکه او در طویله حقیرانه خود خدایی دارد که ما نمی شناسیمش که اگر می شناختیمش ، اگر حس می کردیمش دنیا یمان این چنین تنگ وتاریک نمی شد.
این است حاصل غرق شدن در زندگی مادی و رخت بربستن روح لطیف خداوند از جسم ناپاک انسان .
آری برادر آن وقت تو حقوق میلیاردی بگیر و آن را حق خودت بدان! و بگو به کسی چه مربوط ؟! بله تو در کشور ما حق داری بهداشت ، اقتصاد و البته کاخ داشته باشی وبرای سلامتی خود از جیب همه ملت هزینه کنی و برای اینکه گوشت گاو ، خدای ناکرده انگل نداشته باشد تا بیمارت کند ،بیشتر و دقیق تر معاینه اش کنی و وقتی از کنار طویله ای گذر کنی اه و پیف بگویی ، بینی ات را بگیری که بوی طویله مشام لطیفت را نیازارد ! اما او حقش این است که درطویله در کنار گاوها زندگی کند!

اینجانب رجاء واثق دارم که فرماندار مردمی وزحمت کش شهرستان سیاهکل که عنوان می کند” خیلی دوست دارم برای معیشت مردم هم بتوانم کاری انجام دهم “با همت والا ومنش انسان دوستانه خویش موضوع را بررسی وتا حصول نتیجه پیگیری نماید.

14380610577

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …