چاپ مطلب چاپ مطلب

زیارت نامه پیامبر اکرم (ص)در مساجد لاهیجان قرائت می شود

همای گیلان:سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از قرائت زیارت نامه حضرت رسول اکرم(ص) در مساجد این شهرستان خبر داد.

download (1)
شاهین جهانگیری بلورچیان در گفت و گویی افزود: از سال ۱۳۸۵ ستاد دائمی گرامیداشت پیامبراعظم(ص) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و در ۲۸ صفر همزمان با رحلت جانگداز آن حضرت در سراسر کشور و با هماهنگی سایر دستگاهها اقدام به برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه می نماید.
وی اضافه کرد: این مراسم با هدف احترام به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و تعظیم شعائر اسلامی و پرداختن افزون تر به زندگی و رسالت آن حضرت با حضور گسترده مردم متدین لاهیجان برگزار می شود و یک حرکت فرهنگی و مذهبی برای گرامیداشت پیامبر بزرگ اسلام(ص) می باشد.
وی گفت: برای هماهنگی اجرای مراسم جلسه ای در محل فرمانداری لاهیجان به ریاست معاونت فرماندار و دستگاههای مختلف برگزار تا این مراسم معنوی با شکوه بیشتری برگزار شود.
جهانگیری افزود: در روز ۲۸ صفر دسته سینه زنی از صحن مسجد جامع به طرف گلزار شهدای عالیمقام لاهیجان حرکت نموده و در کنار مزار شهدا زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) قرائت خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال نهمین سال اجرای این مراسم است که در استانها با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات ارشاد شهرستانها و هماهنگی نهاد ها و سازمانهای مختلف برگزار می شود و از عموم مردم متدین برای حضور در این مراسم معنوی دعوت می نماییم.
به گفته وی، سطح شهر لاهیجان نیز توسط امور شهر و روابط عمومی شهرداری سیاهپوش و فضاسازی شده است.

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …