چاپ مطلب چاپ مطلب

ساخت اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی کلید خورد/دکتر پورقربان،شهردار بندرانزلی: تالاب بندرانزلی یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است که باید حفظ شود

 فاز اجرایی ساخت اولین مرکز بازدید کنندگان تالاب انزلی با حضور مدیر گروه جایکا در شهر بندرانزلی آغاز شد به گزارش خبرنگار ما ازاداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی جلسه ی مشترک شهردار بندرانزلی با گروه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در دفتر شهردار برگزار شد و آغاز ساخت اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی با حضور اعضای شورای شهر کلید خورد.

اختصاصی همای گیلان،به دنبال هماهنگی ها و تصمیمات اخذ شده و با عنایت به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر از سرگیری ادامه همکاری های فی مابین شهرداری و گروه بین المللی همکاری های ژاپن، جلسه ای به منظور آغاز فاز اجرایی ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب با حضور مدیر گروه جایکا در ایران و مشاور ارشد و مدیر برنامه ریزی و آموزش و همچنین جمعی از همراهان در شهرداری انزلی و در دفتر شهردار برگزارشد و روند اجرایی کار مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

در این جلسه نماینده گروه جایکا ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های انجام شده و روحیه همکاری و سرعت عمل دکتر پورقربان و مجموعه شورای شهر جهت از سرگیری فرآیند اجرایی مرکز در فاز عمرانی تقدیر نمود و در این خصوص مطالبی را عنوان نمود.

دکتر حسن پورقربان ،شهردار انزلی نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی و تشکر از طرف ژاپنی اعلام آمادگی خود را در جهت تسهیل در فرآیند ساخت و متعاقب آن بهره برداری از مرکز مذکور ، مورد تاکید قرار داد و سوالات تخصصی درزمینه های روش ساخت، مدل ساخت، زمان اجرای پروژه ، زمان پایان، مرحله سفت کاری، نحوه مدیریت و آموزش و همچنین تجهیز داخلی مرکز بیان داشت و خواستار افتتاح آن در ایام دهه مبارک فجر شد.
در پایان سایر اعضای جلسه نیز به تناسب موضوع جلسه مواردی عنوان نمودند و جمع بندی نهایی انجام شد.
در پایان این جلسه دکتر پورقربان،شهردار بندرانزلی طی گفتگویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت:
تالاب انزلی یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است و بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر در آن شناسایی شده است و یک منبع بزرگ اکولوژیک محسوب می‌شود که باید حفظ شود.
وی تصریح کرد این مرکز با هدف توسعه مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی به عنوان اولین گام اجرایی گروه جایکا در حوزه ی تالاب بوده و به منظور ارائه اطلاعات تفسیری به گردشگران و ساکنان محلی درخصوص استفاده امن و مفرح از مناطق مختلف تالاب، تبادل اطلاعات برای حفاظت از محیط زیست و فرهنگ مناطق حاشیه ای تالاب و آموزش در مسیر احیای تالاب احداث می گردد.
شهردار بندرانزلی خاطر نشان کرد: این مرکز با هزینه ی طرف ژاپنی بر روی زمین شهرداری احداث میشود و پس از یک دوره آموزش چند ماهه بصورت دائم در اختیار شهرداری قرارخواهد گرفت.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …