چاپ مطلب چاپ مطلب

سازمان مسئول منطقه ی ویژه اقتصادی آستارا تعیین شد

پس از سالها بلاتکلیفی،استاندار گیلان امnajafi-rahروز از تعیین سازمان مسئول منطقه ی ویژه اقتصادی آستارا خبرداد .

دکتر محمد علی نجفی صبح امروز پس از شرکت درکارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه ی اقتصادی گفت : در این نشست سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسئول منطقه ی ویژه ی اقتصادی آستارا تعیین شد
وی با بیان اینکه قانون ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی در سال ۸۹ به تصویب رسیده بود گفت : در این مدت به دلیل عدم تعیین سازمان متولی ، منطقه ی ویژه ی اقتصادی آستارا غیرفعال بوده و مردم غربی ترین شهرستان گیلان و تجار و بازرگانان استان گیلان و کشور از مزایای بهره گیری از تسهیلات این منطقه، محروم بودند .
وی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای فعال کردن مناطق ویژه ی اقتصادی مصوب گفت : با این اقدام دولت تدبیر و امید پس از سالها یکی از انتظارات بزرگ مردم آستارا محقق شد .
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محدود ۱۱۹هکتاری منطقه ی ویژه ی اقتصادی بندر آستارا گفت : درفاز نخست این منطقه در محدوده ۶۰ هکتاری بندر چند منظوره ی آستارا مستقر می شود .
وی خاطر نشان کرد : باتوجه به آماده بودن زیرساخت ها در محدوده بندر و توسعه ی تجارت در آستارا ، این منطقه ی ویژه ی اقتصادی موجب رونق هرچه بیشتر تولید واشتغال گیلان و منطقه دریای خز ر شود .
وی هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه ، قفقاز و اروپای شرقی را مزیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا ذکر و اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این منطقه و تکمیل راه آهن گیلان ،بیشتر از گذشته شاهد آبادانی این شهرستان باشیم .
دکتر نجفی با بیان اینکه برای آستارا به جهت اینکه در مسیر دسترسی کشورمان با کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا قرار گرفته است اهمیت بسیاری قائل هستیم گفت : این شهرستان دارای مزیت ها و پتانسیل بالایی از طرف مرزهای دریایی و زمینی است که باید شکوفاتر شود
وی تاکید کرد : مدیران باید بیشتر کوشا باشند و برای همه کارها دراین شهرستان برنامه داشته باشند تا آستارا بیشتر توسعه یابد .
گفتنی است استاندار گیلان در سفر بهمن ماه به آستارا در شورای اداری قول داده بود مشکل اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی این شهرستا ن را حل کند .

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …