چاپ مطلب چاپ مطلب

ساسان کفایی،مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان: سنبل آبی باید کنترل منطقی،اصولی و خردمندانه شود

 

همای خبر: ساسان کفایی ،مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست ،در جمع اصحاب رسانه گفت: همه مناسبت ها برای حفظ میراث کشور به خصوص محله زندگی ،محیط زیست و در نهایت اکوسیستم است،
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که امیدوارم سربازان خوبی در خدمت رسانی به کشور باشیم ،افزود: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در محیط زیست استان با تلاش محیط بانان و کارشناسان ساعی رخ داده که حاصل کار عملیاتی ما است.
ساسان کفایی در ادامه عنوان کرد: ما در محیط زیست کار عملیاتی یاد گرفته ایم و شعار نمی دهیم.
وی مطبوعات را در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست مؤثر برشمرد و افزود: مطبوعات با مطالبه گری صحیح و منصفانه کار این سازمان را متبلور می کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی در شهرستان بندر انزلی عنوان کرد: این دستگاه توسط متخصصان و مهندسین ما که مطالبه به حق مردم،نظام و استان بود ،ساخته شد.
وی در ادامه افزود: جمع آوری مکانیزه و دستی سنبل آبی در خرداد ماه سال جاری در تالاب بندر انزلی برنامه ریزی و در سال گذشته در شهرستان لنگرود نیز انجام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه تأکید کرد : سنبل آبی باید کنترل منطقی،اصولی و خردمندانه شود.
وی افزود: برای جمع آوری سنبل آبی ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای در سال ۹۹ مصوب شد که بدلیل کمبود نقدینگی تاکنون جذب نشده و به سال جاری این اعتبار انتقال یافته است.
ساسان کفایی هم چنین گفت: یگان حفاظت از محیط زیست گیلان در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ یگان برتر شناخته و از آن تقدیر شد.
وی افزود: پارک ملی بوجاق با تلاش این اداره کل در حال حاضر با حفاظت یگان ویژه اسم پارک ملی را بطور واقعی به پارک برگردانده و با وجود خشک سالی آبی ما شاهد افزایش پرندگان مهاجر در این پارک هستیم.علاوه براین برای تامین انرژی محل زندگی یگان ویژه از انرژی پاک پنل های خورشیدی در این پارک استفاده می شود.
ساسان کفایی جمع آوری سنبل آبی را یک کار فرا سازمانی و فرابخشی برشمرد و گفت: سند ۷ ساله سامان دهی تالاب بندر انزلی با بودجه ۲ هزارو ۵۵۸ میلیارد تومان نمود پیدا کرد.
وی تالاب ها و اکوسیستم ها را اعتبار بین المللی بر شمرد و افزود:ما باید منطقی از ظرفیت های طبیعی موجود در استان برای رونق گردشگری و ارز آوری استفاده کنیم.
ساسان کفایی در خاتمه خاطر نشان کرد: ما می توانیم با حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در آمد زایی ،ارز آوری و اشغال زایی داشته باشیم و مقوله های فرهنگی و اجتماعی را نیز حفظ کنیم.
خبرنگار همای خبر: فاطمه عباس زاده

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …