چاپ مطلب چاپ مطلب

سامانه پخش دیجیتال شهر دیلمان ودفتر خبری لنگرودافتتاح شد

همای گیلان:به گزارش خبرنگار رشت  معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا وسیما در مراسم بهره برداری از ۷ طرح فنی و عمرانی صدا و سیمای مرکز گیلان  گفت: با وجود تحریم های دشمنان، با تلاش متخصصان ایرانی همه  فرستنده های پرقدرت و کم قدرت تلویزیونی و رادیویی هم اکنون در کشور ساخته می شود  و دیگر نیازی به خارج وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه پس از طی مراحل آزمایشی این فرستنده های پرقدرت در کشور به طور انبوه تولید می شود افزود: تولید این فرستندههای با تکیه بر دانش بومی برای اولین بار در منطقه است.

وی با اشاره به پوشش ۸۵ درصدی شبکه های دیجیتال در کشور تصریح کرد: همه شهرها و روستاهای کشور تا نیمه دوم سال ۹۴ زیر پوشش شبکه های دیجیتال تلویزیونی قرار می گیرند.

استاندار گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از رسانه ملی به ویژه رسانه استانی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: تلاش می کنیم در بودجه سال ۹۴ برای تکیمل ساختمان اداری صدا و سیمای مرکز گیلان، توسعه و تجهیز فرستنده های دیجیتال برای توسعه پوشش در استان اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

محمد علی نجفی با اشاره به نقش تاثیر گذار صدا و سیمای مرکز گیلان برای ایجاد آرامش در استان و اطلاع رسانی مناسب در مناسبت های مختلف افزود: از فرمانداران و شهرداران استان خواسته شد تا برای توسعه امکانات و تجهیزات صدا و سیمای مرکز گیلان به ویژه ساخت و تکمیل دفاتر خبری استان مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این مراسم از اهتمام ویژه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تقویت توانمندی های صدا و سیما خبر داد و تصریح کرد: تبیین و ترویج ارزش های اسلامی یکی از راهکارهای مهم مقابله با تهاجم فرهنگی است که صدا و سیما نقشی اساسی را در این باره ایفا می کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز گفت: فرستنده پرقدرت دیجیتال تلویزیون ۶ کیلووات با ۳۰ میلیارد ریال هزینه – ۵ فرستنده پرقدرت رادیویی  اف ام برای پخش  برنامه های رادیوسراسری- ورزش – فرهنگ – سلامت و اقتصاد با ۲۰ میلیار ریال هزینه وسامانه پرتابل  ارسال سیگنال ماهواره ای (اس –ان – جی) با ۲۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

در مراسم بهره برداری از طرح های فنی و عمرانی صدا و سیمای ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و جعفر زاده یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، سیاوش پور رییس کل دادگستری گیلان و جمعی از مدیران استان حضور داشتند.

**************************

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سامانه پخش دیجیتال شهر دیلمان با ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال هزینه ودفتر خبری لنگرود امروز به بهره برداری رسید.

ساختمان موقت دفتر خبری لنگرود را که ۹۰ مترمربع زیربنا دارد فرمانداری وشهرداری اهدا کرده است .

محسن نصرپور مدیرکل صدا وسیما مرکز گیلان اعلام کردکرد : برای ساخت ساختمان دائمی دفتر خبری لنگرود نیز ۵۰۰ مترمربع زمین درنظرگرفته شده است.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

شهردا‎ر لاهیجان از اعلام فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند خبر داد

شهردا‎ر لاهیجان از اعلام فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند خبر داد شهردار لاهیجان …