چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان در جلسه پرسش وپاسخ با خبرنگاران مطرح کرد:۶۰ مدیر در صورت همکاری برکنار نمی شوند

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت: گیلان دومین استان بدهکار کشور است.

خبرگزاری فارس: گیلان دومین استان بدهکار کشور است/60 مدیر ‌در صورت همراهی برکنار نمی‌شوند

به گزارش همای گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ کارخانه چای‌سازی ۶۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستند.

وی بدهی اولیه کارخانه‌های مذکور را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بدهی کارخانه‌های چایسازی پس از سال‌ها به ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نجفی با بیان اینکه در تلاش هستیم دولت را برای بخشودگی معوقه استان توجیه کنیم، تصریح کرد: گیلانی‌ها یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند.

این مسئول گیلان را دومین استان بدهکار کشور خواند و بیان کرد: ۵۲ نفر بیشترین بدهی به بانک‌ها را دارند و تاکنون نتوانستند بدهی خود را پرداخت کنند ضمن اینکه عده‌ای پول داشتند و پرداخت نکردند.

*احداث کارخانه پتروشیمی در گیلان

استاندار گیلان احداث کارخانه پتروشیمی را از دغدغه‌های استان دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذار احداث کارخانه پتروشیمی وارد گیلان شده و ۶۰ هکتار زمین در لوشان برای این منظور اختصاص داده شده است.

*رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ماندنی شد

وی به تغییر مدیرکل محیط زیست گیلان اشاره کرد و گفت: مدیرکل محیط زیست گیلان برای احداث بعضی از پروژه‌ها مخالفت می‌کرد و با خانم ابتکار تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم.

نجفی با بیان اینکه مدیران باید خود را با سیاست‌های دولت همراه کنند، اظهار کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در تصدی مسئولیت خود تثبیت شد.

استاندار گیلان اضافه کرد: نمی‌خواهم داس به گردن ۶۰ مدیرکل استان بگذارم اما آنها که همراهی کنند، می‌مانند.

*اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به کارخانه زباله‌سوز گیلان

وی با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به کارخانه زباله‌سوز در گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برای نصب کارخانه زباله‌سوز اختصاص داده شده بود و تنها مازندران از این اعتبار استفاده کرد.

نجفی تصریح کرد: امسال ۵۰ میلیارد تومان برای نصب زباله‌سوز اختصاص داده شده و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به گیلان تعلق می‌گیرد.

استاندار گیلان، محیط زیست را دغدغه خود عنوان کرد.

*مسکن مهر گیلان تا پایان سال ۹۳ به اتمام می‌رسد

وی به وضعیت مسکن مهر در شهرهای مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مسکن مهر سیاست دولت جدید نبوده اما برای خانه‌دار شدن مردم تلاش می‌کنیم و تا پایان سال ۹۳ مسکن مهر گیلان به اتمام می‌رسد.

به گفته نجفی، خدمات آب، برق، گاز، مخابرات، مسجد و مدرسه باید در مسکن مهر فراهم شده و به مردم تحویل شود.

*به دنبال مشورت با کسی نیستم

استاندار گیلان اشتغال و نشاط اجتماعی را رویکرد خود دانست و اظهار کرد: افرادی که ایجاد مزاحمت کنند با ما همراه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال مشورت با کسی نیستم، تصریح کرد: از تمام مشورت‌ها در امور استفاده می‌کنم.

*احداث کارخانه فولاد در گیلان را جایز نمی‌دانم

نجفی با اشاره به وضعیت صنعت در گیلان، بیان کرد: احداث کارخانه فولاد بیش از این در گیلان را جایز نمی‌دانم.

استاندار گیلان کشور را نیازمند تولید فولاد خواند و اظهار کرد: اکنون وقت احداث کارخانه فولاد در گیلان نیست و پس از افتتاح راه‌آهن و آزادراه‌ها به شرطی که به زیبایی استان آسیب وارد نشود، می‌توان کارخانه فولاد در گیلان را احداث کرد.

وی گیلان را استانی گردشگرپذیر توصیف کرد و گفت: کارخانه سیمان نباید در داخل شهرها احداث شود ضمن اینکه کارخانه فولاد جدید در گیلان احداث نمی‌شود.

نجفی بر آماده‌سازی ورود گردشگران به گیلان تاکید کرد و افزود: گردشگران داخلی و خارجی باید بتوانند وارد استان شوند.

*راه‌اندازی نهضت جمع‌آوری پلاستیک در گیلان

استاندار گیلان از راه‌اندازی نهضت جمع‌آوری پلاستیک در این استان خبر داد و بیان کرد: جمع‌آوری پلاستیک باید اندیشه شهرداران در شهرها باشد و نهضت تمیزی در استان راه‌اندازی شود.

وی به تایید حکم بیش از ۴۰ شهردار در گیلان اشاره کرد و افزود: بیشتر شهرداری‌های گیلان ورشکسته هستند.

*دو طرح خودروسازی در انتظار نظر مسئولان گیلانی

نجفی با بیان اینکه دو طرح خودروسازی در انتظار نظر مسئولان گیلانی هستند، اظهار کرد: کارخانه فیات درخواست ۱۰۰ هکتار از زمین‌های سفیدرود را کرده و کارشناسان در حال بررسی این تقاضا هستند.

وی با اشاره به استفاده از مدیران معتدل اظهار کرد: مدیرانی که در بحران‌های مختلف اعتدال را حفظ کنند، انتخاب می‌شوند.

وی به رتبه ۲۹ بیکاری گیلان در کشور اشاره کرد و افزود: اعتقاد داریم اندیشه نو، فکر نو را می‌طلبد.

نجفی بر حفظ احترام مدیران پاک‌دست تأکید کرد و گفت: مسئولانی که مشکل مدیرتی ندارند اما پاک‌دست باشند، با اخلاق اسلامی با آنها برخورد می‌کنیم.

استاندارگیلان با بیان اینکه هرگز نیروی تحمیلی را نپذیرفتم، تصریح کرد: مدیران تحمیلی را نمی‌پذیرم و تلاش کردم اخلاق را حفظ کنم.

وی به استفاده از نیروهای ستادی و داخل دستگاه‌ها برای پست‌های مدیریتی اشاره کرد و یادآور شد: مدیران به‌دور از گرایش‌های سیاسی انتخاب می‌شوند.

نجفی با تاکید براینکه فرمانداران موظف به پویایی اقتصاد در شهرستان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری مشکل عمده در بخش اعتیاد و قاچاق است.

استاندار گیلان در ادامه به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب ایران از جمله مردمی‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ بوده است.

وی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را استقلال و آزادی خواند و اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل اندیشه‌های پاک امام (ره) است.

نجفی انقلاب اسلامی را حماسه و عشق در کنار عقلانیت و تدبیر توصیف کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با شعار عقلانیت و تدبیر از ۲۴ خرداد سال جاری وارد عرصه شده است.

استاندار گیلان حضور مردم در صحنه را مشی انقلابی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند خواهان تغییر هستند و رویکرد جدید را از مسئولان طلب کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند رویکرد عملیاتی در بخش‌های توسعه‌ای استان را اجرایی کنند، تصریح کرد: تغییر مدیران استان طبق رویکرد مذکور شکل گرفته است.

نجفی بر اعتدال و تدبیر در امور تاکید کرد و افزود: فضاسازی مثبت و سازنده نخستین حرکت بوده ضمن اینکه تلاش بر همگرایی نیروهای سیاسی در استان است.

استاندار گیلان با تاکید براینکه از تمام ظرفیت‌ها و اندیشه‌های فکری و سازنده در استان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب کاربردی نیروها در دستور کار است.

وی خواستار همگرایی نیروهای سیاسی در گیلان شد و اظهار کرد: رسانه‌ها در همگرایی نیروهای سیاسی تاثیرگذارند.

*خانه فرش گیلان دهه فجر افتتاح می‌شود

نجفی در ادامه با اشاره به پروژه‌های افتتاحی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان، بیان کرد: ۱۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان فعالیت می‌کنند اما مکانی برای عرضه محصولات خود ندارند.

استاندار گیلان از افتتاح خانه فرش همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت خبر داد و یادآور شد: هنرهای دستی هنرمندان گیلانی در مکان مذکور عرضه می‌شود

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …