چاپ مطلب چاپ مطلب

سرهنگ حسن حبیبی اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از مقاطع بسیار مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب و دوران تثبیت نظام اسلامی است.

همای خبر/سرهنگ حسن حبیبی در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های فاخر و در شآن ایثار و رشادت و فداکاری مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از مقاطع بسیار مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب و دوران تثبیت نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه همه ملت ها در یک رویداد بزرگ و اساسی عزت پیدا می کنند و تثبیت می شوند، افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله قطعا یک تجربه گرانسنگ در تاریخ انقلاب محسوب می شود؛ این جنگ علیرغم خسارت ها و هزینه های فراوانی که بر ملت و کشور تحمیل کرد، دارای ظرفیت ها و دستاوردهای بسیار مهم نیز بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان تحقق شعار «ما می توانیم»، خوداتکایی، خودباوری، توسعه صنعت دفاعی و… را از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه فرهنگی نیز بی نظیر است و مضمون های فاخری همچون شعر دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس، تئاتر دفاع مقدس، کتاب دفاع مقدسی و… به مضمون های ادبی و هنری کشور اضافه شد.
حبیبی، تولید آثار هنری دفاع مقدسی را یکی از پر مخاطب ترین تولیدات دانست و عنوان کرد: دفاع مقدس در کنار تحکیم ریشه های انقلاب و استحکام داخلی نظام، برای همه ملت های مسلمان و آزاده دنیا حامل پیام بود و امروز شاهد قیام ملت ها به تاسی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم ایران هستیم.
وی با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس شاهد تکثیر گروه های مقاومت اسلامی در سراسر جهان هستیم، خاطرنشان کرد: به تاسی از دفاع مقدس ملت ایران انصارالله یمن در مقابل ۱۲ کشور قدرتمند به سرکردگی عربستان سعودی مجاهدت می کند و بسیج مردمی در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان تشکیل شده و اگر دستاوردها و تجربیات دفاع مقدس نبود، وضعیت منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد.
مدیرکل حفظ آثار گیلان روحیه انقلابی و فرهنگ دفاع مقدس را راه برون رفت از بن بست ها دانست و بیان کرد: اگر دستاوردهای دفاع مقدس را تبیین کنیم، همه مشکلات کشور حل می شود و زمینه تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی فراهم می آید.
وی با بیان اینکه امپراتوری رسانه ای غرب جای شهید و جلاد و حق و باطل را عوض می کند، گفت: دشمن با مانور رسانه ای خود درباره دفاع مقدس شبهه افکنی می کند و لذا باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم.
حبیبی، تقدیم هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس را نشان دهنده همدلی و همراهی و پای کار بودن مردم گیلان دانست و خاطرنشان کرد: کمک های ۱۵۰۰ کامیونی گیلانی ها به جبهه زبانزد است و لذا وظیفه داریم از فرصت هفته دفاع مقدس برای تبیین این مجاهدت ها استفاده کنیم.
وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس را از ۳۰ شهریور و با سخنرانی سراسری مقام معظم رهبری و تجلیل از یک میلیون ایثارگر پیشکسوت آغاز می کنیم. در استان گیلان نیز به صورت نمادین از ۳۰ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل می آید.
مدیرکل حفظ آثار گیلان، از برگزاری مراسم میهمانی لاله ها و گلباران مزارهای شهدا همزمان با ۳۱ شهریور خبر داد و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس همراه با ادوات و تجهیزات نظامی که برای مخاطبان جوان و نوجوان دارای جذابیت است، از دیگر برنامه در مرکز استان است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …