چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان  خبر داد: بهره برداری ۴کتابخانه عمومی همزمان با هفته کتاب در گیلان / عضویت رایگان کتابخانه های عمومی

همای گیلان: بدن آرا همزمان با نخستین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در جمع اصحاب رسانه از افتتاح دو کتابخانه عمومی در شهر های رشت و انزلی و بهره برداری از کتابخانه سیار در شهر رشت و توسعه یک باب کتابخانه عمومی در استانه اشرفیه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن‌آرا پیش از ظهر امروز(شنبه۱۵آبان) و همزمان با آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در نشست خبری و درجمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار اظهار کرد: هفته مذکور فرصت مناسبی برای تقویت بنیه فرهنگی و ایجاد شور و هیجان مطالعه در جامعه است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان ، ۱۵ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری را هفته کتاب عنوان کرد و افزود: ابتدای مهرماه امسال ستاد هفته کتاب به منظور برنامه‌ریزی منظم در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با هفت کمیته تشکیل شده است.

photo_2016-11-05_12-36-22

وی با بیان اینکه کارگروه های مذکور در قالب هفت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگی، عمرانی، امور کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها، پشتیبانی و حراست تشکیل شده است، تصریح کرد: غبارروبی و گلباران مزار شهدا از برنامه‌های نخستین روز ازهفته کتاب در استان است.

 راه‌اندازی کتابخانه سیار در رشت

بدن آرا در این نشست خبری از افتتاح دو کتابخانه عمومی در شهر های رشت و انزلی خبر داد و اعلام کرد: کتابخانه میرزا کوچک جنگلی سلیمانداراب رشت با ۶۳۰ متر مربع زیر بنا و کتابخانه کپورچال بندر انزلی با ۱۵۰ متر مربع زیر بنا همزمان بابرنامه های این هفته افتتاح شده و همچنین طرح توسعه کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه نیز در دستور کار قرار دارد که در مجموع با بهره برداری از این سه کتابخانه، ۸۸۰ متر به فضای مطالعه استان اضافه می شود.

وی همچنین به بهره برداری از یک کتابخانه سیار در رشت اشاره کرد و گفت: این کتابخانه سیار با هدف خدمات رسانی به شش منطقه شهری در رشت که امکان دسترسی به کتابخانه عمومی ندارند، افتتاح می شود.

تقدیر از کتابداران و فعالین عرصه کتاب گیلان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان غبار روبی و گلباران مزار شهدا در سراسر استان و دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان همزمان با هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: ۱۸آبان‌ماه جاری مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، مؤلفان، نویسندگان و مسؤولان کتابخانه‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی به انتخاب کتابخانه‌های نمونه شهری و روستایی گیلان در هفته کتاب امسال اشاره کرد و گفت: تجلیل از کتابخوانان برتر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده همزمان با هفته کتاب در استان است.

زهرا بدن آرا با اشاره به برگزاری ۵۷ جلسه انجمن متشکل از فرمانداران، شهرداران و بخشداران با موضوع کتاب در استان، خاطرنشان کرد: ۲۴ آبان‌ماه جاری منتخبان استانی در مرکز حضور پیدا می‌کنند و افراد برتر در سطح ملی معرفی می‌شوند.

photo_2016-11-05_12-36-18

بدن‌آرا، معرفی افراد برتر را در حوزه کتابخانه‌ها و مسؤول نمونه عنوان کرد و یادآور شد: در هفته کتاب امسال تعداد ۸۴ برنامه فرهنگی شامل نشست تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی در گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری ۷۰نشست کتاب خوان همزمان با هفته کتاب

وی با بیان اینکه ۶۰ نشست کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و ۱۰ نشست مدرسه‌ای همزمان با هفته کتاب در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این هفته همچنین نشست تخصصی «علم اطلاعات و دانش شناسی» وچهار برنامه نقد کتاب و دوبرنامه رونمایی از کتاب در استان برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان به برگزاری هفت مسابقه مکتوب و برخط در هفته کتاب در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری پویش مجازی کتابخوانی و ایجاد زمینه بازدید مسؤولان، دانشجویان و دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومیاز برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته کتاب است.

عضویت رایگان در کتابخانه های گیلان

بدن‌آرا از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان در ۲۴ آبان‌ماه جاری خبر داد و بیان کرد: از ۲۲ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری بخشودگی جرائم منابع و همچنین اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان را داریم و امیدواریم مردم از این فرصتاستفاده کرده و کتاب‌های خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در پایان از اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد در کتابخانه های عمومی استان همزمان با هفته کتاب خبر داد.

14380610577

About سردبیر

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …