چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان بیان کرد خرچگیل اسالم با ۱۹۲ میلی‌متر رکورددار بارش در گیلان/ بارش‌ها تا عصر جمعه در گیلان ادامه دارد

همای گیلان:سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در خرچگیل اسالم ۱۹۲ میلی‌متر باران باریده گفت: ناپایداری‌ها تا عصر جمعه با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی ادامه دارد.

محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد گیلان شده، عصر فردا از گیلان خارج خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی از مناطق استان افزود: ناپایداری‌ها تا عصر جمعه با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی فعال خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار بود تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، مناطق خرچگیل اسالم با ۱۹۲ میلی‌متر، پونل با ۱۸۵ میلی‌متر، رضوانشهر با ۱۶۹ میلی‌متر و لیسار با ۱۱۰ میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند.

دادرس با اشاره به اینکه دریا فردا نیز مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق تا عصر فردا مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند./فارس

با کانال همای خبر همراه باشید

About سردبیر ارشد

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …