چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان رشت، عنوان کرد: دهیاری ها، پیشگام رفع آثار منفی زباله از زیست بوم روستاها

سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان رشت، با تاکید بر نقش آگاهی رسانی در شکل گیری اراده جمعی برای مدیریت پسماند، اظهار داشت: دهیاری ها پیشگام اطلاع‌رسانی عمومی و رفع آثار منفی زباله از زیست بوم روستاها می باشند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر محمد صادق زارع سرپرست بخشداری مرکزی رشت در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش با بیان این مطلب که با افزایش جمعیت انسانی، معضل پسماند دوگانه حفظ یا تخریب محیط زیست را در برابر بشر قرار داده است، گفت: بخشداری مرکزی شهرستان رشت در راستای تحقق برنامه‌های دولت و تاکیدات فرماندار محترم شهرستان مبنی بر لزوم تسریع در اجرای طرح‌های مدیریت پسماند با جدیت و نگاه به آینده در حال اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در سطح روستاهای تابعه می باشد.

وی با بیان این موضوع که در یک روند اصلاحی، یک دست صدا ندارد، اظهار داشت: ضروری است تا در روند اصلاح مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا زباله تمامی دستگاه‌های مرتبط، نهادها، مدیران با مسئولیت‌پذیری عهده دار بخشی از امور بوده و با هم افزایی و اشتراک برنامه های پیشنهادی، کار را به پیش ببرند.

زارع با تاکید بر اینکه مهمترین نقطه در اجرای موثر طرح مدیریت پسماند روستایی فرهنگ سازی است، گفت: این مهم با اطلاع رسانی به هنگام و استفاده از تمام ظرفیت‌ها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در موفقیت این طرح خواستار استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، مساجد، سمن‌ها، آموزش و پرورش و معتمدین محلی جهت ایجاد بستر مناسب برای آموزش تبلیغات محیطی و اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله شد.

سرپرست بخشداری مرکزی با اظهار این مطلب که برای اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در سطح روستاها باید ویژگی و شرایط بافت و بوم روستاها مدنظر قرار گرفته و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود، گفت: ضروری است تا در راستای اجرای این طرح در برخی سازمان‌های لشکری و کشوری، شرکت‌های دولتی و خصوصی، کارخانجات، دامداری‌ها، مرغداری ها و شهرک های مسکونی واقع در بافت روستا تدابیر خاصی اندیشیده شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …