چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست بنیاد مسکن لاهیجان: طرح هادی در ۱۵۶ روستای شرق گیلان اجرا شد

همای گیلان:حسن مهدوی‌سعیدی با اشاره به ۱۵ مهر که به عنوان روز روستا نامگذاری شده با بیان اینکه فعالیت‌های اصلی بنیاد مسکن در حوزه طرح هادی،اجرای طرح هادی،بهسازی بافت با ارزش روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و واگذاری اراضی است، اظهار کرد: تا کنون از ۱۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار ،تعداد ۱۵۶ روستا موفق به تهیه و تصویب طرح هادی روستایی شده اند.
139208151333329681479533

وی با اشاره به تسریع در اجرای طرح هادی روستایی لاهیجان، افزود:۱۹ روستای باقیمانده نیز با اعتباری بالغ بر ۵۳۸ میلیون تومان در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار دارند.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان لاهیجان  گفت: در چند ماه گذشته تعداد ۴ روستا با اعتباری بالغ بر سیصد و ۴۵ میلیون تومان در حال اجرای طرح هادی است.

مهدوی‌سعیدی با اشاره به اجرای طرح صدور اسناد مالکیت روستایی با بیان اینکه به منظور زمینه‌سازی سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در روستا با همکاری سازمان ثبت واسناد این طرح نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون توانسته ایم بالغ بر هشت هزار جلد سند مالکیت به روستائیان تحویل دهیم.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۳ هزار فقره پرونده برای صدور سند روستایی به اداره ثبت و اسناد ارسال شده است، تصریح کرد: تعداد هزار و۱۰۰ فقره پرونده منجر به صدور رای شده و تعداد ۲۵۰ فقره سند مالکیت در سال جاری صادر شده است.

مهدوی‌سعیدی با بیان اینکه در حوزه بهسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تا به امروز مبلغ ششصد و ۳۲ میلیارد ریال برای هفت هزار و پانصد و۹۲ متقاضی در سطح روستا جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، گفت:البته تعداد متقاضیان در شهر رودبنه ۲۲۳ نفر بوده است که تعدادی پایان کار گرفته و مابقی در حال ساخت می باشند.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ نفر نیز جهت دریافت وام تعمیرات به بانکهای عامل معرفی شده‌اند، افزود: در خصوص وام های حوادث غیرمترقبه مثل سیل،آتش سوزی نیز ۱۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه در حدود هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری نیز در برف دچار آسیب دیدگی شدند، گفت: در بازدیدهای بعمل آمده در حدود دویست وهفتاد و۹ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای واحدهای مسکونی به حساب متقاضیان آسیب دیده واریز شد.

وی افزود: البته این مقدار برای بازسازی و مرمت واحدهای آسیب دیده چیزی در حدود صدوچهل میلیون تومان بوده که متقاضیان آسیب دیده به میزان درصد خسارت درحال معرفی به بانک‌ها هستند./تسنیم

About

Check Also

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم سردار تنگسیری روز دوشنبه …