چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان: آب کانال راست سنگر رشت قطع می‌شود

همای گیلان:  مجید نیکخوی  با بیان اینکه سد سفیدرود تامین‌کننده نیاز آبی حدود ۱۸۰ هزار هکتار شالیزارهای گیلان است، اظهار کرد: نوبت نخست آب‌گذاری شالیزارهای گیلان به پایان رسیده و از روز گذشته نخستین مرحله نوبت‌‌دهی آب در کانال‌های اصلی استان آغاز شده است.

13940210000002_PhotoB

وی با بیان اینکه نوبت‌دهی آب در کانال‌‌های اصلی استان چهار روز ادامه دارد، افزود: در این مدت جریان آب در کانال راست سنگر تا روز سه‌شنبه هفته جاری قطع است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب سفیدرود رهاسازی شده است، گفت: این مقدار برای آبیاری به شالیزارهای گیلان رهاسازی شده است.

وی میزان ذخیره آبی سد سفیدرود را با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته، یک‌میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب آب دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از دیگر منابع نیز اراضی خود را آبیاری کنند.

نیکخوی، ورودی آب سد سفیدرود ۱۲۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۱۳۵ مترمکعب بر ثانیه عنوان کرد و یادآور شد: سد سفیدرود بخش زیادی از آب کشاورزی گیلان را تامین می‌کند.

به گزارش فارس، آب ۱۸۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از سد سفیدرود و آب بقیه شالیزارها از آب‌بندان‌ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تامین می‌شود.

گیلان دومین استان تولیدکننده برنج در کشور است و نیاز برنج بیش از ۲۰ میلیون نفر ایرانی را تأمین می‌کند.

//فارس

About سردبیر

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …