چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان: کشاورزان گیلانی آب کانال‌ها را مدیریت کنند

همای  گیلان: مجید نیکخوی  با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود برای تأمین آب زراعی کشاورزان گیلانی اظهار کرد: تا ۲۰ خرداد ماه جاری تمام کانال‌های آبرسانی گیلان دارای آب هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در  استفاده از آب کانال‌ها برای زراعت کشت و کار برنج مدیریت کنند، تصریح کرد: وضعیت نیاز آبی تمام نقاط استان بررسی می‌شود.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان توجه به تقویم زراعی استان را مورد تأکید کشاورزان پرتلاش قرار داد و گفت: این روزها کانال‌های آبرسانی گیلان مملو از آب است.

وی با هشدار به مسافران و گردشگران و ساکنان در مجاورت تاسیسات آبی و کانال‌های آب کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه حادثه دلخراش، موارد احتیاط و ایمنی رعایت شود.

نیکخوی یادآور شد: مسافران و ساکنان مجاورت تاسیسات آبی گیلان از ورود به رودخانه‌ها، انهار، تاسیسات آبی و کانال‌های آب خودداری کنند و احتمال غرق‌شدگی وجود دارد.

وی در ادامه به احداث سد لاستیکی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: سد لاستیکی دهنه‌سر به نخستین سد لاستیکی گیلان بوده که برای بهبود آبیاری یک‌هزار هکتار شالیزارهای این استان ساخته شده است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان پرورش آبزیان، جذب گردشگر و توجه به مسایل زیست‌محیطی و تغذیه آب زیرزمینی را از دیگر اهداف احداث سد لاستیکی در این استان برشمرد.

 سد سفیدرود نیاز آبی حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را تأمین می‌کند.

//فارس

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …