چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری تالش در جلسه شورای کشاورزی مطرح کرد؛ نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان تالش به عنوان قطب کشاورزی

سرپرست فرمانداری تالش در جلسه شورای کشاورزی مطرح کرد؛

نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان تالش به عنوان قطب کشاورزی

سرپرست فرمانداری تالش در جلسه شورای کشاورزی عنوان کرد : رونق بازار برنج و صادرات کیوی یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان تالشی  می باشد خواستار نگاه ویژه وزارت کشاورزی به شهرستان تالش ‌شد.

🖊به گزارش همای خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری تالش ، جلسه شورای کشاورزی شهرستان روز( پنج شنبه ۲۷ مرداد) به ریاست فرامرز مرجانی سرپرست فرمانداری تالش با حضور دکتر نورزاد امام جمعه شهرستان ،  صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، مسئولین و جمعی از باغداران ، کشاورزان ، کارخانه داران و سردخانه داران در سالن اجتماعات فرمانداری تالش با محوریت رفع مشکلات و موانع تولیدات کشاورزی برگزار شد.

سرپرست فرمانداری تالش با بیان اینکه  رونق بازار برنج و صادرات کیوی یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان تالشی  می باشد، تصریح کرد:  تالش به عنوان‌ قطب  کشاورزی، خصوصا کیوی و برنج شناخته شده است و می طلبد که وزیر جهاد کشاورزی  به این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که زیر ساخت‌های کشاورزی در تولید برنج و کیوی مهیاست.

فرامرز مرجانی خواستار پیگیری صادرات کیوی توسط میز تخصص کیوی،اخذ کد کیوی آر توسط باغداران به منظور سهولت صادرات میوه کیوی، تامین و تخصیص اعتبارات  جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی،  اختصاص  اعتبار به منظور تامین آب زراعی و تجهیز و بازسازی چاه های کشاورزی، خرید برنج پر محصول با قیمت مصوب توسط اتحادیه تعاون روستایی و تاکید بر افزایش قیمت برنج بر اساس قیمت تمام شده و همچنین خرید برنج هاشمی توسط شرکت های زنجیره ای با تجدید قیمت مصوب تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری تالش در ادامه با تاکید بر تخصیص آرد به ۴۸ روستای جلگه ای فاقد نانوایی عنوان کرد: به منظور تامین مایحتاج مرغ شهرستان  مقرر شد شرکت تعاونی کشتارگاه بر اساس سامانه سنکاوا به تعهدات خود در تامین و توزیع مرغ با قیمت مصوب اقدام کند.

    

About مدیر خبر1

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …