چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری رضوانشهر: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت مردمی است


سرپرست فرمانداری رضوانشهر گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی است که با مشارکت مردمی تحقق می پذیرد.

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، مهندس محمد مهدی مظفری، در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر رضوانشهر، از اقدامات و پیگیری های دستگاه های عضو شورا در رابطه با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر تشکر نمود و افزود: هم افزایی همه دستگاه های مسئول و مشارکت عمومی مردمی در این زمینه اثرگزار خواهد بود و باید راه های مقابله با این بلای خانمان برانداز را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در بحث پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر اظهار داشت: بحث فرهنگ سازی و آموزش، یکی از مباحث مهم در امر پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است که نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این راستا مهم بوده و کوتاهی دراین امر دامن ‌گیرآحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رضوانشهر درادامه ازمدارس و دانشگاه‌ ها به عنوان مهم‌ ترین کانون های مبارزه با سوداگران مرگ یاد کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه ها، کلاس‌ ها و کارگاه ‌های آموزشی و افزایش سطح آگاهی نسل جوان و نوجوان از مضرات موادمخدر توسط اساتید مربوطه باید مورد توجه جدی دست‌ اندرکاران آموزش قرار گیرد.

مهندس مظفری خطاب به اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رضوانشهر گفت: از همه شما انتظار دارم، پیشنهادات و نظرات کارشناسانه خود در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را به دبیرخانه ستاد در این شهرستان ارائه نمایید تا ان شاالله بتوانیم با بهره گیری از این روش ها به درستی عمل کنیم.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر از شهرداران شهرهای رضوانشهر و پره سر خواست: در خصوص آگاه سازی و پیشگری مبارزه با مواد مخدر در جهت آگاهی سازی مردم با نصب بنراقدام نمایند که این امر می تواند اثر بخش باشد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد کاهش آسیب های اجتماعی گفت: دشمن با جنگ نرم جوانان ما را هدف گرفته است و با ترویج مصرف مواد مخدر در بین افراد جامعه و بخصوص نسل جوان، قصد آسیب زدن به کشور را دارد.

محمدحسین شاهکویی با بیان اینکه از اول انقلاب تا به امروز بیش از ۳ هزار و هفتصد شهید و ۱۲ هزار جانباز در این راه تقدیم انقلاب شده است، گفت: عزیزان ما در سپاه پاسداران، مرزبانی، نیروی انتظامی و اطلاعات با تمام توان با سوداگران مرگ مقابله و مبارزه می کنند.

وی افزود: سوداگران مرگ، به جهت این که سود سرشاری از این راه عایدشان می گردد روز به روز برنامه ای جدید تری را طراحی می کنند، لذا ما باید در این راستا برنامه ریزی درست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری اولیه است، گفت: عدم آگاهی خانواده ها از آسیب های مختلف مواد مخدر یکی از علل های افزایش اعتیاد در جامعه است، لذا باید آگاه سازی آحاد جامعه از معضلات مواد مخدر و آسیب های اجتماعی آن، در دستور کار قرارگیرد و خانواده ها به درد و دل فرزندان خود گوش کنند و همچنین از ظرفیت ائمه محترم جمعه و جماعت نیز در این راستا استفاده کنیم.

همچنین دراین جلسه سایر اعضا نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین نظرات و برنامه های خود را در زمینه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر بیان کردند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …