چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری رودسر: با برنامه ریزی میتوان پتانسیلهای موجود در بخش کشاورزی شهرستان را کشف وشناسایی نماید

اختصاصی همای گیلان:مهندس امیر جانبازی رودسری سرپرست فرمانداری رودسر در گفتگویی از ظرفیتها ی خاص شهرستان رودسر در بخشهای مختلف خبر داد و گفت :  شهرستان رودسر از پتانسیلهای بالایی دربخش های کشاورزی،گردشگری ، آموزشی برخوردار است و به عنوان یکی از فرصتهای پیش روی شهرستان می توان از آن ها نام برد و در مسیر رشد آن فراتر از پیش قدم برداشت  .

download (1)

وی در ادامه با بیان این مطلب که در برخی از محصولات مانند فندق و گل گاوزبان جز رتبه های اول کشوری محسوب میشویم افزود ما دارای بیش از ۱۲۰۰۰هزار هکتار باغات فندق در این شهرستان هستیم که بیش از ۱۰۰۰۰تن فندق در سال از این باغات برداشت واستحصال میکنیم.

وی با اشاره به وجود ایستگاه تحقیقات فندق کشور در شهرستان از برنامه ریزی جهت افزایش میزان تولید در واحد سطح در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

جانبازی رودسری  با اشاره به اهمیت محصول فندق این محصول را یکی از فرصتهای شهرستان در بخش تولیدات باغی عنوان کرد و افزود : این محصول نقش به سزایی در تولید منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود گیاه دارویی گل گاوزبان و همچنین سایر محصولات شاخص شهرستانی ،خواستار حمایت دستگاههای ذی ربط جهت بسط واشاعه این جشنواره ها در سالهای آتی گردید.

سرپرست فرمانداری رودسر به وجود محصولات دیگری نظیر کیوی ،گل وگیاه ، گیاهان دارویی مختلف ،گردو ومرکبات درمنطقه، شهرستان رودسر اشاره کرد و این محصولات را جزء رتبه های برتر تولید در کشور قلمداد نمود

جانبازی رودسر اظهار کرد : با برنامه ریزی میتوان پتانسیلهای موجود در بخش کشاورزی شهرستان را کشف وشناسایی نماید تا شاهد تولید محصولات با کیفیت وصادرات آن به سایر نقاط استان وکشور وحتی خارج از کشور در آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری در شهرستان از جمله  وجود بیش از ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان، از رودسر تا چابکسراین خبر داد و این نوار ساحلی را یکی از نقاط بکر ومناسب در بخش گردشگری دانست که میتواند نقش به سزایی در توسعه شهرستان ایفا نماید.

سرپرست فرمانداری رودسر باغات چای ،مرکبات وکیوی ووجود شالیزارهای زیبا را در این منطقه به عنوان ظرفیتهای موجود در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود : این عوامل میتواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر وتوسعه صنعت توریسم داشته باشد.

وی در پایان، آموزش را یکی از اساسی ترین  برنامه های کاری خود قلمداد نمود وگفت یکی از برنامه های اصلی ما بهبود سطوح آموزشی در شهرستان، در تمامی مقاطع است.

 جانبازی با اشاره به وجود دانشگاههای مختلف و معتبر در شهرستان با وجود دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان در این شهرستان ابراز امیدواری کرد این دانشکده بعنوان یکی از فرصتهای آموزشی شهرستان است که با حمایت استاندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ومسئولین ذی ربط دانشکده علوم پایه ومعماری نیز در اینده ای نزدیک به نقاط قوت این شهرستان می افزاید و خود می تواند در ارتقاءسطح آموزشی شهرستان نقش به سزایی داشته باشد.

 جانبازی رودسری با اشاره به مسئولیتهای خود در بخش جهاد کشاورزی شهرستانهای املش ورودسر و معاونت برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری رودسر افزود : قریب به ۵ ماه است بعنوان سرپرست فرمانداری رودسر در خدمت مردم فهیم وپرتلاش شهرستان رودسر می باشد.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ توسط رهبر فرزانه انقلاب با عنوان سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی اشاره کرد: معظم له با رهنمودهای خود چراغ راه ومسیر توسعه وپیشرفت ایران اسلامی را مشخص می کنند.

وی در ادامه افزود: اقتصاد وفرهنگ در کنار یکدیگر میتواند نتیجه بخش باشد وباید به هر دو مقوله توجه خاص ونگاه کارشناسانه داشت زیرا از یکدیگر جدانشدنی هستند.

جانبازی رودسری با اشاره به ابلاغ فرمان ۲۴ ماده ای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب در اواخر سال ۹۲ عنوان کرد که افزایش علم ودانش بومی نقش به سزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد وخوشبختانه در بخش اقتصاد مقاومتی نیروهای انسانی توانمند وشایسته ای در سطح شهرستان وجود دارندکه میتوانیم با برنامه ریزی در بخشهای مختلف کشاورزی ، صنعتی ومعدنی از آنها بهره مند گردیم .

جانبازی رودسری تصریح کرد که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی و مقاومت اقتصادی متفاوت است .اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا ومتحول است که میبایست با برنامه ریزی درازمدت از آن بهره برداری نمود وآن را محدود به زمان ومکان خاصی نکرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در افق سند چشم انداز در۱۴۰۴ ،اظهار داشت اقتصادمقاومتی میبایست هم در محیط خانواده وهم در محیط اجتماع به کار گرفته شود و با ریاضت اقتصادی واقتصاد ریاضتی که موقتی وزود گذر است کاملا متفاوت است واز این رو باید اقتصاد مقاومتی را در افق چشم انداز بیست ساله مشاهده نمود.

سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه گفت با استفاده از توان مدیریتی شهرستان و توان مردمی امیدواریم که شهرستان رودسر در آینده ای نزدیک با یک حرکت جهادی وجهشی روبه رشد روبرو گردد که در این راه دست نیاز و همکاری خود را به سوی تمامی مسئولین استانی ومدیران شهرستانی دراز میکنیم تا با کمک تمامی مدیران به نتایج مطلوب ودر خور شان شهرستان دست یابیم .

وی از پیگیری پروژه استراتژیک وبسیار مهم سایت نفت وگاز سردار جنگل و سد پلرود خبر داد وافزود عملیات اجرای سایت نفت وگاز از سال ۹۰ اغاز گردیده است وهرچند روند اجرای احداث سایت مذکور به کندی پیش میرود، اما با هماهنگی های بعمل آمده در سطح استان وکشور توسط استاندار محترم امیدواریم که عملیات اجرایی این پروژه عظیم باسرعت بیشتری ادامه یافته تا شاهد تحولات عظیمی در منطقه باشیم .

وی در ادامه از پیشرفت فیزیکی سد پلرود تا حدود ۳۰ درصد خبر داد و افزود: این پروژه نیز با پیگیری های استاندار محترم ونماینده محترم مجلس در جهت جذب منابع اعتباری ادامه مسیر میدهد .

سرپرست فرمانداری رودسراظهار امیدواری کرد روند اجرای این پروژه مسیر سریعتری را در پیش گرفته تا حداکثر ۴ سال آینده با وجود منابع خوبی که در بودجه پیش بینی وجذب میگردد این پروژه ادامه مسیر دهد. وی در پایان از تمامی مدیران استان وکشور که دخیل در این دو پروژه بسیار مهم هستند خواست تا در جهت تکمیل واتمام این دو پروژ بسیار مهم مدیران شهرستان رودسر را یاری نمایند تا با افتتاح این دوپروژه مسیر اقتصادی وعمرانی وشکوفایی کشاورزی ،صنعتی و آموزشی شهرستان واستان هموار گردد .

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …