چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در نشست خبری : در دهه فجر امسال ۳۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید

اختصاصی همای گیلان، سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک دهه فجر گفت: دهه فجر یادآور رشادت ها و ایثارگری های مردم در سال ۱۳۵۷ می باشد که همدلی و همراهی مردم با هم منجر به پیروزی گردید
وی در ادامه در خصوص افتتاح پروژه ها در دهه فجر اظهارداشت: دهه فجر امسال ۱۷ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان پروژه های خود را افتتاح و به بهرده برداری می رسانند که تعداد این پروژه ها ۳۲۳ عدد با فرصت شغلی ۱۶۹۷ می باشد
مهندس امیر جانبازی افزود: بیشترین اعتبارات مربوط به سه اداره به ترتیب سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری با ۳۹ میلیارد تومان و جهاد کشاورزی با ۲۰ میلیارد تومان و راه و شهرسازی با ۷ میلیارد تومان می باشد.
وی افزود: پروژه هایی نظیر خانه کشتی، مجموعه استخر رسپینا ، هتل آپارتمان تعطیلات با حضور استاندار افتتاح خواهند شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان بیان داشت: امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ اعتبارات ۶۷ درصد ، از لحاظ تعداد پروژه ۶۰ درصد و از نظر فرصت شغلی ۳۲ درصد افزایش داشته ایم.
مهندس امیر جانبازی با بیان این جمله که محور اصلی توسعه شهرستان لاهیجان گردشگری می باشد عنوان کرد: باید جهت برند سازی در شهرستان گام برداشته شود مانند چای لاهیجان که برند معروفی می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: همه مناطق باید بررسی مجدد گردند تا مکان هایی که مستعد گردشگری هستند همچنین مکانها مجتمع و رستوران های مجهز شناسایی و جهت ایده پردازی مشخص شوند.
سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در خصوص همزمانی ایام فاطمیه و دهه فجر گفت: تمام برنامه ها با هماهنگی همکاران استانی اجرا خواهند شد و طبق آن برنامه ها پیش خواهیم رفت.
جانبازی نقد رسانه ها را سازنده شمرد و عنوان کرد: هر مدیری که بتواند از نقد اصحاب رسانه به نفع خود استفاده کند آن مدیر برنده است.
وی در مورد پروژه های نیمه تمام گفت: هدف اصلی ما اتمام اینگونه پروژه ها می باشد پروژه هایی نظیر مجتمع فرهنگی و هنری که از سال ۱۳۸۰ تا کنون به اتمام نرسیده است و امیدواریم به زودی شاهد اتمام آن باشیم
وی خطاب به بخش خصوصی گفت: از بخش خصوصی خواستاریم در صورت تمایل جهت اتمام پروژه های ناتمام با فرمانداری همکاری نمایند و این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار گردد و قدر سهم خود را از هزینه های انجام شده به عنوان سهم درصدی لحاظ کنند.
سرپرست فرمانداری لاهیجان به ویلاسازی اشاره ای نمود و گفت: ویلاسازی به اقتصاد منطقه و شهرستان لطمه وارد می کند و با ساخت ویلا مخالف هستم و به عنوان مثال مردم از خارج از استان زمین هایی با متراژ بالا خریداری کرده و صرفا جهت ساخت ویلا به کار برده اند که ممکن است در سال چند بار به آن سر بزنند اما اگر بجای ویلا مجتمع با واحد هایی زیاد ساخته شود و مردم در آن مستقر باشند مسلما به اقتصاد منطقه کمک خواهند شد.
جانبازی در ادامه درخصوص بیمارستان پیروز و میلاد گفت: بیمارستان پیروز مشکلی ندارد و در آینده ای نزدیک تمام می شود اما بیمارستان میلاد دارای دو مشکل می باشد که یکی بحث آسفالت و دیگری دوربرگردان است که با شورای ترافیک استان مطرح شده است و امیدواریم به زودی این دو بیمارستان افتتاح شوند.
وی در مورد پروژه پل میدان گیل بیان کرد: این پروژه را با جدیت تمام پیگیری خواهیم نمود و مشکل اعتباری ندارد اما پیمانکار آن قبل از شروع به کار تقاضای دریافت پول نموده که این کار اصولی و منطقی نیست.
در ادامه جلسه مهندس جانبازی فرماندار لاهیجان در پاسخ به پرسش خبرنگار همای گیلان درخصوص بارش برف و باران در هفته اخیر و قطعی مداوم برق دربخش عظیمی از شهر و ۸۰روستای این شهرستان و نبود زیرساخت های مناسب برقی با توجه به اینکه بارش برف بیش از ۴۰ سانتی متر نبود گفت: در چند روز گذشته طی اطلاع رسانی هایی که از قبل انجام گرفته بود بارش برف و باران را داشتیم که خوشبختانه ستاد مدیریت بحران شهرستان را به نحو احسن انجام دادندکه جای تقدیر و تشکر دارد
وی در ادامه افزود: در شهرستان بارش برف ۴۰ سانتی متر و در ارتفاعات لاهیجان به ۱ متر نیز رسیده بود که مدیریت بحران و راهداری تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دادند تا مردم دچار آسیب نگردند
وی در مورد مشکل برق تاکید کرد: قطعی برق با قطعی گاز متفاوت می باشد و این دو قابل قیاس نمی باشند گاز از استان قطع می شود و بسته به صرفه جویی مردم دارد اما فرسودگی سیستم برق رسانی موجب قطع برق می شود و نیاز به یک برنامه ریزی چندساله دارد که باید در دستور کار قرار گیرد و اینجانب رینگ برق رسانی با کابل های قوی را برای شهرستان لاهیجان در دستور کار قرار داده و در اولویت اول برنامه ریزی قرارخواهم داد.

وی در ادامه گفت: حل شدن مشکل برق یک پروسه طولانی مدت نیاز دارد و کابل هایی که پارسال ترمیم شده بودند امسال دچار مشکل نشدند
مهندس جانبازی در پایان از تلاش و زحمات تمام پرسنل نیروی انتظامی، سپاه ،پلیس راه، اعضای شورای شهر و روستاها، مدیریت بحران، سازمان مردم نهاد، راهداری و… قدردانی نمود.

        

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …