چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود: تصفیه خانه لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف است

جلالی گفت: مجتمع فرهنگی بخش اطاقور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است.

همای خبر به نقل از شبستان، « محمدرضا جلالی » در جلسه شورای اداری که امروز ( جمعه، ۸ بهمن) با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: شهرستان لنگرود با سه اقلیم‌ کوهپایه، جلگه و کوهستان زیباترین مناطق شمال کشور و گیلان است و حائز ظرفیت های فراوانی از حیث منابع طبیعی، مواهب خدادادی و نیروهای انسانی متخصص، نخبه و کوشا در عرصه های مختلف است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته از این ظرفیت ها و فرصت ها بهره لازم برده نشده است، تصریح کرد: ما می توانستیم جهت ثروت آفرینی از همه ظرفیت ها استفاده لازم را ببریم اما با سوء مدیریت و استفاده نادرست از برخی از روش های غلط منابع و امکانات شهرستان به نابودی کشیده شده است.

جلالی با اشاره به اینکه لنگرود دارای سه بخش، پنج شهر، هفت دهستان و ۲۱۷ آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار جمعیت( ۷۲ درصد شهری و ۲۸ درصد روستایی) است، افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۲ درصد گزارش شده است و دارای کشت زراعی با ۹ هزار و صد هکتار شالیزار و کشت باغی با ۸ هزار و ۴۵۱ هکتار و تولید ۷۱ هزار تن چای و مرکبات و …. است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود ادامه داد: این شهرستان دارای ۲۲۰ مزرعه استخر پرورش ماهی با هزار و ۵۰۰ تن تولید، سه پره صیادی با ۷۰ تن صید و هزار و ۲۷۶ واحد صنعتی فعال با اشتغال ۴ هزار و ۱۹۵ نفر است.

جلالی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی بخش اطاقور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است، اذعان کرد: فرسودگی شبکه اب و برق و انشعابات لنگرود، احداث دو سد لاستیکی ، تسطیح هزار هکتار از اراضی شهرستان، ضرورت احداث کارخانه خوراک دام، لایروبی ابندان ها، فرسودگی راه روستایی، استهلاک و اسقاطی بودن تجهیزات و ماشین آلات راهداری، عدم اتمام پروژه چهارباند کردن کومله به اطاقور و پروژه کنار گذر چمخاله به رودسر، جمع آوری دفع پسماند و کارخانه کمپوست، هجوم گیاه سنبل آبی، پیگیری تحقق منطقه ویژه اقتصادی و ….. از اهم مشکلات این شهرستان است.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …