چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری لاهیجان درنشست اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت :مگرقراراست برای انتصاب مسئولین ازکسی اجازه بگیرم

 

این نشست  با حضور امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان، اکبری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، آزادی مشاور کشاورزی جانبازی و جمعی از خبرنگاران برگزارشد.


اختصاصی همای گیلان، درابتدا اکبری معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری لاهیجان گفت:یاد شهدا و و شهید صارمی را گرامی میداریم امیدواریم همه ما در راستای اهداف شهدا گام برداریم .
وی افزود: برای پیشکسوتان این عرصه ارزوی سلامتی دارم و یادگذشتگان رسانه بخصوص جهانگیری را گرامی می دارم.
معاون سیاسی وامنیتی در ادامه اظهار کرد: روز خبرنگار را جشن می گیریم صرفا جهت اینکه ذره ای از خدمات شما را جبران کنیم و تمام تلاش ما در راستای پیشرفت ایران است لذا برای رسیدن به این خواسته نیازمند آگاهی می باشیم و رسانه مهمترین رکن جامعه است که می تواند آگاهی ببخشد .

اکبری :تاچندماه آینده رسانه های شهرستان ساماندهی خواهندشد
اکبری عنوان کرد: ازشاخص های امر به معروف ونهی ازمنکرنگاه از بالا به پایین نیست بلکه موضوع نگاه شهروندیست نسبت به حاکمان . اگراین موضوع به دقت انجام پذیرد شاهد رستگاری جامعه خواهیم بود.
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه کار رسانه گستردگی زیادی پیدا کرده است ان شالله در چند ماه اینده ساماندهی در بخش رسانه های مکتوب وغیرمکتوب خواهیم داشت. وی یکی از مهمترین مشکلات رسانه ها را معیشت عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ساماندهی بتوانیم خدماتی به خبرنگاران ارائه نماییم.
دراین اثنا هدیه ای ازسوی خبرنگاران به فرماندارلاهیجان اهدا گردید.
انگاه دونفرازمدیران مسئول(بامردم وگیل ودیلم) که مقرربود درنمازجمعخ به مناسبت روزخبرنگارصحبت کنند اما این مهم انجام نشد گلایه نمودند.
ازنکات جالب این جلسه این بودکه برخی ازخبرنگاران حین صحبت های خود از برخورد احترام آمیز جانبازی فرماندار لاهیجان تشکرنمودند.

آنگاه جانبازی فرماندارشهرستان ضمن تشکر گفت: بسیارخوشحالم که این مناسبت ایجاد شد تا صحبت های شما را بشنویم.
وی خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: امیدوارم رسالت خبری که برگرفته ازشهادت شهید صارمی است را به خوبی انجام دهید.
جانبازی در ادامه افزود: قصد ارائه گزارش ندارم ، خبرنگاران بر اساس ذوق واستعداد واموزش های دیده شده کارخبری راانجام میدهند انچه مهم است پایبندی به تعهدات است که خبرنگاران بایدانجام دهند.
وی در خصوص صحبت نمودن دو خبرنکار در این جلسه گفت: اینکه دوعزیزامروزصحبت کردند به دلیل فرصتی بود که به انها داده شده بوداما از انها گرفته شد لذا این فرصت به انها داده شد ضمن انکه به دیگران هم این همین فرصت داده شد.
وی اضافه کرد: در خبررسانی سرعت، صحت و دقت باید رعایت شود صحت و دقت نباید فدای سرعت شود و حقیقت خبری هیچ وقت نباید مخدوش شود باید واقعیت خبر نیز بررسی شود خبرنگاران باید حسن نیت به جامعه داشته باشند زیرا چشم وگوش رسانه ومردم می باشند.
سرپرست فرمانداری لاهیجان در خصوص ویژگی های خبر و خبرنگار اظهار کرد: ویژگی خبر خوب ،صحیح و روشن بودن آن است وویژگی خبرنگارخوب بیان روشن مواضع خوداست.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با آگاهی قلم بزنند تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان تنوع رسانه ها زیاد است و سلیقه های متفاوتی وجود دارد و گاهی سلیقه های متفاوت به تنش گفتاری هم منتهی می شوند که همه این ها به فال نیک گرفته می شوند و باید برای رشد جامعه وجود داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر با فکر، با آگاهی و تعمق اخبار بررسی و منتشر شوند، اعتماد مردم جلب و آن رسانه به منبع همیشگی تبدیل خواهد شد.

جانبازی به ویژگی هایی که باید هم یک خبر و هم یک خبرنگار داشته باشند اشاره کرد و ادامه داد: خبرخوب باید صحیح و واضح باشد و در خواننده شک و تردید ایجاد نکند و از ابهام و کنایه بدور باشد و شفاف و روشن بیان شود اگر خبر کامل بیان نشود مخاطبان پرسش هایی خواهند داشت که باید به این پرسش ها پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: انتقاد منصفانه از مسوولان حق رسانه هاست و این فضا باید در جامعه وجود داشته باشد و مسئولان نیز باید برای این انتقادها پاسخ داشته باشند.

در فرمانداری لاهیجان برای خبرنگاران بازاست
وی عدم حضور رئیس اداره ارشاد ومسئولین را در این نشست را راحت صحبت کردن مسئولین دانست و در ادامه افزود: در جلسات من تمام خبرنگاران می توانند حضور داشته باشند مگر شورای تامین. درب فرمانداری لاهیجان برای خبرنگاران بازاست.
وی در خصوص اطلاع رسانی گفت: درحوزه اطلاع رسانی هم ما وهم مدیران شهرستانی باید بیشتر تلاش کنیم.
وی درخصوص سوال یکی ازخبرنگاران درزمینه بخش کشاورزی گفت:نباید فقط به مشکلات ریز اشاره کرد ایا این مطرح کردن این موضوعات می تواند مشکلات کشاورزی را حل کند
چرا به موضوع مهم مکانیزه کردن ۲۸۰۰هکتار اراضی کشاورزی که ۱۷میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شد اشاره نمی کنید.هم اکنون ۳۰ درصد، اب شهر شما از روستاها تامین میشود اما با اجرای طرح رینگ دور شهر از بازکیاکوراب تا بام سبز با اعتبار۵/۵میلیاردتومان درحال اجراست مشکل آب شهر حل خواهد شد.

جانبازی در ادامه گفت در حوزه برق اگر توسط برق منطقه ای تلاشی صورت نمی‎گرفت ما شاهد وضعیت بدتری در خاموشی های برق بودیم. در این راستا دو ترانسفرموتور ۳۰ مگاولت آمپر تبدیل شد به ۴۰ مگاولت آمپر در پست ۶۳.۲۰ که همین نزدیک به ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است. البته باید مدیران شهرستانی این گزارشات را به مردم بدهند و عملکرد دولت را منعکس نمایند و فقط نگذارند فرماندار گزارش دهد. مگر فعالیت دولت از این واضح تر میشود؟ در حوزه گاز نیز از میدان گیل تا میدان ابریشم و از میدان ابریشم تا جایگاه نخجیری در حال کار کردن هستند تا از افت فشار گاز کاسته شود و نزدیک به دو میلیارد تومان در این زمینه هزینه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری افزود: در بخش تصادفات ۳۳ درصد کاهش داشتیم و این کاهش اعم از جرحی و فوتی بوده است. اگر یک نفر را از فوت نجات دهیم هم کار مادی انجام داده ایم و هم معنوی. و این بدون تلاش و برنامه ریزی میسر نیست

وی اذعان کرد:اولین شهرستان در کشور هستیم که درحال اجرای طرح کاداست(شناسنامه دارکردن اراضی کشاورزی) می باشیم از این موارد اطلاعاتی نمی گیرید
جانبازی تصریح کرد: من اهل تعامل هستم مگر قرار است من برای انتخاب مسئولین ازکسی اجازه بگیرم.اینجانب در چهار چوب سیاست های دولت کار می کنم

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها …