چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری لاهیجان در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: نحوه تامین و توزیع مایحتاج عمومی شهر روزانه رصد میشود

سرپرست فرمانداری لاهیجان در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:

نحوه تامین و توزیع مایحتاج عمومی شهر روزانه رصد میشود

خواستار تعامل و تلاش مضاعف اصناف و بازاریان محترم و دستگاههای حوزه تنظیم بازار تا پایان ماه مبارک رمضان هستیـم


همای خبر – جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان با حضور اعضاء این ستاد و به ریاست روح الله بخشی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار گردید. در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد حوزه ستاد تنظیم بازار شهرستان توسط معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ، در خصوص اجرای مصوبات گذشته و اقدامات در حوزه تنظیم بازار نیز سایر اعضای این ستاد گزارشی از اقدامات حوزه مدیریتی خود در رصد روزانه بازار ارائه و در راستای تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی تمهیدات لازم اندیشیده و مصوباتی مورد تصویب قرار گرفت .

روح الله بخشی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، رصد روزانه بازار و نظارت بر آن ، تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اهمیت مقوله بازار و اصناف می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد ، تصریح کرد : تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ، تمامی دستگاه های حوزه تنظیم بازار شهرستان ضمن برنامه ریزی ، حضور و کشیک های شبانه روزی ، نسبت به نظارت بر تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی مردم شریف و فهیم شهرستان تلاش مضاعفی را داشته باشند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان در ادامه با بیان این مطلب که دشمن به دنبال ضربه زدن به معیشت مردم است و نباید اجازه دهیم که دشمن به اهداف خود در حوزه اقتصاد برسد ، متذکر شد : دقت کنید تا در حوزه بازار ، مردم احساس ناراحتی نکنند و اجازه ندهید که فضای آرام در بازار بهم بخورد و در سه بخش کمیت ، بهداشت و قیمت ، لازم است که گشت های مشترک و نظارت بر قیمت ها و عرضه مایحتاج عمومی مردم افزایش یابد و از توزیع کالاهای غیر استاندارد ، غیربهداشتی و وجود چند نرخی و قیمت های متفاوت در بازار نیز جلوگیری شود و همچنین ضمن برخورد قانونی با تخلفات احتمالی ، بازاریان و کاسبان منصف نیز می بایست مورد تشویق قرار گیرند .

وی تاکید کرد : به افکار عمومی احترام بگذارید و در مصاحبه و گفتگو با رسانه ها ، به مردم گزارش بدهید و در حوزه تخصصی خدمات رسانی نیز روسای ادارات نسبت به طرح های عام المنفعه آگاهی بخشی و خدمات صورت گرفته را نیز با شفافیت و توضیح به موقع و لازم به مردم منعکس کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در قسمت دیگر از مطالب خود ضمن تقدیر از برنامه جهادی برگزار شده اخیر که به همت اداره صمت ، بسیج اصناف اتحادیه های صنفی و جمعی از بازاریان امین شهرستان لاهیجان در قالب اردوی جهادی یک روزه تعمیرات لوازم خانگی مناطق محروم شهرستان برگزار شده بود ، تصریح کرد : همه ما باید به این مردم شریف و فهیم شهرستان خدمت کنیم ، طرح های جهادی به ویژه در مناطق محروم حتما ً تکرار شود و این طرح های جهادی و برنامه های محرومیت زدائی را در تمام ایام سال انجام دهید .
قابل ذکر است در سال جاری تعداد ۵۹۴۴ مورد بازرسی توسط اعضای ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان انجام گرفته است و از این تعداد ، ۶۹۹ مورد تخلف محرز گردید که برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارائه گردید.

همچنین بنا بر گزارش رئیس شرکت نفت شهرستان ، نرخ یارانه ای سوخت گاز مایع سیلندر ۱۱ کیلوئی مبلغ ۲۷۹۰۰ تومان و نرخ نیمه یارانه ای آن ۳۰۶۰۰ تومان می باشد که در کارت خوان های دو تاسیسات واقع در حاجی آباد و دهسر لاهیجان ، موجود و در حال عرضه می باشد.

در حوزه تامین کود شیمیایی نیز بر اساس گزارش اداره تعاون روستایی شهرستان لاهیجان ، تعداد ۱۱ تشکل تعاون روستایی که دارای کد کارگزاری هستند در حال خرید و عرضه کود شیمیایی می باشند.

همچنین مقرر شد در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار شهرستان ، یک نفر به عنوان نانوای نمونه و یکی از کسبه شهرستان به عنوان کاسب منصف معرفی و تقدیر شوند.

About نسرین عشقی

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو، بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو، بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران همای خبر- نقل از …