- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

سرپرست فرمانداری لاهیجان در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: نحوه تامین و توزیع مایحتاج عمومی شهر روزانه رصد میشود

سرپرست فرمانداری لاهیجان در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:

نحوه تامین و توزیع مایحتاج عمومی شهر روزانه رصد میشود

خواستار تعامل و تلاش مضاعف اصناف و بازاریان محترم و دستگاههای حوزه تنظیم بازار تا پایان ماه مبارک رمضان هستیـم


همای خبر – جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان با حضور اعضاء این ستاد و به ریاست روح الله بخشی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار گردید. در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد حوزه ستاد تنظیم بازار شهرستان توسط معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ، در خصوص اجرای مصوبات گذشته و اقدامات در حوزه تنظیم بازار نیز سایر اعضای این ستاد گزارشی از اقدامات حوزه مدیریتی خود در رصد روزانه بازار ارائه و در راستای تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی تمهیدات لازم اندیشیده و مصوباتی مورد تصویب قرار گرفت .

روح الله بخشی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، رصد روزانه بازار و نظارت بر آن ، تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اهمیت مقوله بازار و اصناف می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد ، تصریح کرد : تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ، تمامی دستگاه های حوزه تنظیم بازار شهرستان ضمن برنامه ریزی ، حضور و کشیک های شبانه روزی ، نسبت به نظارت بر تامین و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی مردم شریف و فهیم شهرستان تلاش مضاعفی را داشته باشند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان در ادامه با بیان این مطلب که دشمن به دنبال ضربه زدن به معیشت مردم است و نباید اجازه دهیم که دشمن به اهداف خود در حوزه اقتصاد برسد ، متذکر شد : دقت کنید تا در حوزه بازار ، مردم احساس ناراحتی نکنند و اجازه ندهید که فضای آرام در بازار بهم بخورد و در سه بخش کمیت ، بهداشت و قیمت ، لازم است که گشت های مشترک و نظارت بر قیمت ها و عرضه مایحتاج عمومی مردم افزایش یابد و از توزیع کالاهای غیر استاندارد ، غیربهداشتی و وجود چند نرخی و قیمت های متفاوت در بازار نیز جلوگیری شود و همچنین ضمن برخورد قانونی با تخلفات احتمالی ، بازاریان و کاسبان منصف نیز می بایست مورد تشویق قرار گیرند .

وی تاکید کرد : به افکار عمومی احترام بگذارید و در مصاحبه و گفتگو با رسانه ها ، به مردم گزارش بدهید و در حوزه تخصصی خدمات رسانی نیز روسای ادارات نسبت به طرح های عام المنفعه آگاهی بخشی و خدمات صورت گرفته را نیز با شفافیت و توضیح به موقع و لازم به مردم منعکس کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در قسمت دیگر از مطالب خود ضمن تقدیر از برنامه جهادی برگزار شده اخیر که به همت اداره صمت ، بسیج اصناف اتحادیه های صنفی و جمعی از بازاریان امین شهرستان لاهیجان در قالب اردوی جهادی یک روزه تعمیرات لوازم خانگی مناطق محروم شهرستان برگزار شده بود ، تصریح کرد : همه ما باید به این مردم شریف و فهیم شهرستان خدمت کنیم ، طرح های جهادی به ویژه در مناطق محروم حتما ً تکرار شود و این طرح های جهادی و برنامه های محرومیت زدائی را در تمام ایام سال انجام دهید .
قابل ذکر است در سال جاری تعداد ۵۹۴۴ مورد بازرسی توسط اعضای ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان انجام گرفته است و از این تعداد ، ۶۹۹ مورد تخلف محرز گردید که برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارائه گردید.

همچنین بنا بر گزارش رئیس شرکت نفت شهرستان ، نرخ یارانه ای سوخت گاز مایع سیلندر ۱۱ کیلوئی مبلغ ۲۷۹۰۰ تومان و نرخ نیمه یارانه ای آن ۳۰۶۰۰ تومان می باشد که در کارت خوان های دو تاسیسات واقع در حاجی آباد و دهسر لاهیجان ، موجود و در حال عرضه می باشد.

در حوزه تامین کود شیمیایی نیز بر اساس گزارش اداره تعاون روستایی شهرستان لاهیجان ، تعداد ۱۱ تشکل تعاون روستایی که دارای کد کارگزاری هستند در حال خرید و عرضه کود شیمیایی می باشند.

همچنین مقرر شد در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار شهرستان ، یک نفر به عنوان نانوای نمونه و یکی از کسبه شهرستان به عنوان کاسب منصف معرفی و تقدیر شوند.