چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری لنگرود: برای اولین بار در لنگرود همایش گفتگوی بین نسلی برگزار می شود/شهدای مدافع حرم بعنوان نسل جدید انقلاب بخوبی توانسته اند از ارزشها الگو برداری کنند

اختصاصی همای گیلان: همایش گفتگوی بین نسل ها برای اولین باردر لنگروبرگزار میشود ،این موضوع که نخستین بار توسط امور بانوان فرمانداری لنگرود مطرح شده جهت ضرورت انسجام و ارتباط بین گروههای مختلف سنی و نسلی انجام میگیرد .
درراستای تحقق این هدف فرمانداری شهرستان لنگرود با صاحب نظران،اصحاب رسانه واداراتی که بیشتر با جوانان سروکار دارند، جلسه هم اندیشی برگزار نمود.
محمد رنجبر،سرپرست فرمانداری لنگروددر این جلسه پیرامون اهمیت موضوع گفتگوی بین نسلها سخن گفت وفرهنگ را به عنوان اصلی ترین عامل توسعه درهمه جوامع دانست وگفت: تقویت فرهنگ موجب رشدو تعالی جوامع میشود.

سرپرست فرمانداری لنگروددرادامه برگزاری همایش گفتگوی بین نسلها رادر لنگرود بسیار ارزشمند و مهم و بزرگ عنوان کرد وگفت:برگزاری این همایش، کاربسیار بزرگی است و انتظار داریم صاحب نظران و متخصصان دیدگاه های جدیدی را در این همایش آموزش دهند.

وی سپس به ضرورت معرفی الگوها به نسل جوان اشاره کرد وگفت: انقلاب اسلامی ما برپایه ارزش ها و معیارهای انسانی شکل گرفته و با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است، بنابراین می طلبد به موضوع جوانان بیشتر اهمیت داده شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود از شهدا بعنوان جوانانی که توانسته اند به خوبی از الگوها سرمشق بگیرند،یاد کرد وگفت: ما بهترین جوانان راداریم که نمونه این جوانان مؤمن وپاک نهاد میتوان به امثال شهید حجی ها و حسین پور ها و سایر شهدای مدافع حرم نام برد که از جوانان نسل جدید انقلاب هستند.
وی خطاب به مسؤولین فرهنگی شهرستان افزود: باید دستگاه های فرهنگی مفاهیم فرهنگی را بطور صحیح به جوانان انتقال دهند.
رنجبر از گفتگوی بین نسلها بعنوان موضوعی که مغفول مانده یاد کرد وگفت: این کار بزرگی است که باید به آنان توجه جدی شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود درپایان سخنان خود به بحث تقویت و حفظ فرهنگ ولهجه بومی ،محلی دربین نسل جوان اشاره کرد وگفت:متاسفانه نسل جوان ما از فرهنگ واداب وسنن خود فاصله گرفته اند.
وی افزود:لهجه گیلکی یکی از لهجه های بسیار غنی است که متاسفانه دربین نسل جوان درحال فراموشی است .

این جلسه با تبادل نظر و صحبتهای شرکت کنندگان در جلسه پیرامون اهمیت مسئله گفتگوی بین نسلی پایان یافت و مقرر شد در دهه مبارک فجر همایش گفتگوی بین نسلی در شهرستان لنگرود برگزارشود.
عکس وخبر:زهرا رگان

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …