چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست مرکز بهداشت لاهیجان خبرداد:ویزیت رایگان نمازگزاران لاهیجانی در هفته سلامت

همای گیلان: سرپرست بهداست ودرمان سهرستان لاهیجان با اشاره به این موضوع که ۱۸ تا ۲۴فروردین ماه به نام هفته سلامت نامیده می‌شود، اظهار کرد: امسال با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه هرساله شعاری برای هفته سلامت در نظر گرفته می‌شود، افزود: «موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ» شعاری بود که برای امسال در نظر گرفته شد و این شعار به همراه خود مراقبتی شعار وزارت بهداشت در هفته سلامت امسال است.
139208291413218571577383سرپرست مرکز بهداشت لاهیجان با بیان اینکه خود مراقبتی چیز خوبی است که با آموزش‌های لازم می‌تواند در مسیر درست قرار گیرد، گفت: بین ۶۵ تا ۸۰درصد افراد بیماری‌های خود را خودشان بر طبق دانشی که دارند درمان می‌نند.
نوروزپور تصریح کرد: طبق آمارها در کشورمان از ۷۵۰ نفر به طور متوسط ۲۵۰ نفر مریض می‌شوند که از این تعداد ۹ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند و یک نفر بستری می‌شود.
وی هدایت خود مراقبتی را امری مهم دانست و گفت: با اطلاع رسانی و ایجاد پایگاه‌هایی که اطلاعات درست را به مردم عرضه می‌کنند می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌ها درست عمل کنیم.
سرپرست مرکز بهداشت لاهیجان با اشاره به برنامه‌های پیش روی هفته سلامت در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز توانبخشی بهزیستی لاهیجان که در روز چهارشنبه انجام می‌شود نخستین برنامه هفته سلامت است.
نوروزپور با اشاره به ویزیت رایگان قبل از نماز جمعه، تصریح کرد: در مرکز بهداشت روستای آهندان و درمانگاه شماره دو لاهیجان نیز ویزیت رایگان بیماران انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در یک کلاس آموزشی از پزشکان و ماماهای شهرستان خواسته شده که در مراجعه بیماران نسبت به اطلاع ‌رسانی علایم سرطان سینه هشدار داده و آنها را در این مورد معاینه کنند./تسنیم

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …