چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست معاونت سوادآموزی استان در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت احوال گیلان: شناسایی افراد بی سواد، از مهم ترین دغدغه های حوزه سوادآموزی است.

همای خبر، داود مصطفی پور سرپرست معاونت سوادآموزی در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت احوال استان گفت: برای ریشه کنی بی سوادی به عنوان یک معضل اجتماعی، نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاه ها، نهادها و حتی آحاد مردم با آموزش و پرورش هستیم. وی افزود: با توجه سابقه غنی فرهنگی استان، جمعیت با سوادی درگروه سنی هدف(۴۹-۱۰ سال) به بیش از ۹۸ درصد رسیده و هم اکنون از مهم ترین دغدغه های این حوزه، شناسایی اندک افراد بی سواد استان است .

سرپرست معاونت سوادآموزی استان خاطر نشان کرد: در شیوه آموزش (گروهی-خودآموز- فردبه فرد)، مکان و زمان آموزش، شرایط سوادآموزان مدنظر قرار می گیرد تا شاهد حضور حداکثری آنان در کلاس های سوادآموزی باشیم.

حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال استان گفت: با توجه به اهمیت سواد و تاثیر مستقیم آن در جامعه، مشارکت همه دستگاه ها در این خصوص یک وظیفه همگانی است. وی افزود: با توجه به وضعیت مطلوب جمعیت باسوادی استان، یک کار جهادی و منسجم نیاز است تا افراد باقیمانده نیز شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان تاکید کرد: هماهنگی های لازم با ادارات ثبت احوال شهرستان ها جهت سرعت و تحقق بخشیدن برنامه های سوادآموزی صورت خواهد پذیرفت تا افراد باقیمانده نیز از این نعمت بهره مند شوند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …