چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست معاونت سوادآموزی استان گیلان گفت: استفاده از ظرفیت بسیجیان در تحقق اهداف سوادآموزی


همای خبر به نقل از کارشناس ترویج سوادآموزی، داود مصطفی پور در نشست مشترک با رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی در نخستین ماه های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشان دهنده دغدغه حضرت امام خمینی(ره) در خصوص فقر فرهنگی و بی سوادی بوده؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در زمان های مختلف در سخنان خود به اهمیت نهضت سوادآموزی پرداخته اند.
وی ضمن بیان اینکه سوادآموزی فرصت دوم برای آموزش سواد در کشور محسوب می شود، افزود: نهضت سوادآموزی در تلاش است تا تمامی افرادی که بنا به دلایلی در سن قانونی آموزش، در مدرسه حضور نیافتند از نعمت سواد بهره مند شوند و تاثیر آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود احساس نمایند.
سرپرست معاونت سوادآموزی استان، بسیج را یک نهاد برخواسته از دل مردم دانسته که با روحیه جهادی و انقلابی در تلاش است تا در حوزه های مختلف با خدمت خالصانه موانع رشد کشور را برطرف کرده و یا در بزنگاه ها و موقعیت حساس، انقلاب اسلامی را در برابر حیله ها و نقشه های شوم دشمنان، مصون سازد.
مصطفی پور تصریح کرد: یکی از برنامه های حوزه سوادآموزی، استفاده از نیروهای بسیجی در امر شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد و کم سواد خواهد بود.
سرهنگ رفاهتی رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان گفت: نیروهای بسیجی در برهه های مختلف ثابت نموده اند که در حفظ و ارتقای نظام جمهوری اسلامی جانانه خدمت کرده اند. وی افزود: از برنامه های حوزه بسیج به ویژه در بخش فرهنگیان، گسترش عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان بوده و این کانون آماده همکاری با معاونت سوادآموزی استان در اجرای برنامه های مختلف خواهد بود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …