چاپ مطلب چاپ مطلب

سفر مدیران کل حوزه فناوری، ارتباطات به شهرستان سیاهکل


همای گیلان، در راستای اجرای راهبردی نمودن سفر هفتگی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به شهرستان ها و به منظور بررسی مسائل حوزه فناوری اطلاعات ، ارتباطات و شبکه های دیجیتال شهرستان سیاهکل مدیران کل این حوزه در فرمانداری شهرستان سیاهکل حضور یافتند.
محمود صوفی فرماندار سیاهکل در این جلسه به محرومیت شهرستان در حوزه زیر ساخت و با توجه به وسعت شهرستان تصریح کرد : امکانات زیرساختی باید مهیای این وسعت و جمعیت شهرستان باشد اما به دلیل برخی از مسائل و موضوعات و شرایط اقلیمی منطقه هنوز از کمبود امکانات زیر ساختی ارتباطی رنج می برد .
فرماندار سیاهکل با اشاره اینکه عصر حاضر عصر انفجار اطلاعات است متذکر شد : بسیاری از روستاهای شهرستان به دلیل اقلیم منحصر به فردی که دارند فاقد پوشش شبکه های صداوسیما و تلفن همراه هستند و هرگونه برنامه ریزی و اقدام و سازوکار باید با توجه به تقویت این زیر ساخت ها و اقلیم منطقه دیده شود .
وی افزود : توسعه پایدار ، متوازن و همه جانبه شعار دولت تدبیر و امید است و دولت الکترونیک هم که باعث دسترسی آسان مردم به طرح های سیماک و شمیم خواهد شد باید در شهرستان تقویت شود اما عدم دریافت خدمات اینترنتی در نسل های سوم و چهارم در حوزه بخش دیلمان و پیرکوه عملا کاهش بهره مندی مردم ، دستگاه های اجرایی متولی و دهیاری ها را از شبکه دولت الکترونیک به وجود آورده است.
ایشان در ادامه خواستار حل و فصل موضوع انتقال کابل فیبر نوری از سیاهکل به دیلمان ، اجرای طرح USO به منظور دسترسی ایستگاه های WLL ,BTS بخش دیلمان و پیرکوه جهت افزایش سطح پوشش آنتن دهی و خدمات اینترنت ۴G ,3G ، تمهید مقدمات و اجرای چتر WIFI در نقاط گردشگری شهرستان ، رفع مشکل اجرای درست طرح سیماک و شمیم در شهرستان ، مباحث و مشکلات مربوط به دفاتر پیشخوان ICT روستایی و لزوم تجدید نظر در ابزارها ، فرآیندها ، مکانیسم های نظارتی آنها از مدیران حوزه فناوری و ارتباطات و اطلاعات استان گردیدند.
فرماندار سیاهکل در ادامه با انتقاد از عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی در اجرای طرح سیماک اظهار داشت : سامانه ایی برای مردم تعریف شد که برای ثبت و دریافت استعلامات به سامانه سیماک مراجعه نمایند اما بیشتر مراجعین در خصوص عدم استعلام توسط برخی ادارات در طرح سیماک شکایت دارند و مردم بین این ادارات بلاتکلیف مانده اند و هنوز برخی ادارات مثل منابع طبیعی و ثبت اسناد در سامانه ای جدا اقدام به پاسخ استعلامات می نمایند که هم باعث بلاتکلیفی مراجعین و هم باعث ایجاد هزینه مضاعف برای مردم شده است و می طلبد دستگاه های اجرایی با توجه به صورتجلسه استانداری به پاسخ استعلامات از طریق سامانه سیماک اقدام نمایند.
ایشان با اشاره به وسعت شهرستان و پوشش جنگلی ۷۶ هزار هکتاری جنگل در مسیر گردشگری سیاهکل به دیلمان از
دستگاه های حوزه فن آوری و ارتباطات استان خواست نسبت به ایجاد و تقویت شبکه های مخابراتی ازبرم و چوشل ، پوشش شبکه تلفن همراه در مناطق صعب العبور در زمان بارش برف ، تست و عیب یابی عدم پوشش اینترنت در برخی مناطق شهری دیلمان ، برقراری ارتباط اینترنتی در مدارس شهرستان پیگیری و همکاری لازم را داشته باشند.
در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حوزه فناوری و اطلاعات ، مدیرعامل شرکت پست در خصوص دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی ، مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص حوزه های شبکه مخابراتی و فیبر نوری محور سیاهکل به دیلمان ، مدیر فرستنده های صداوسیمای مرکز گیلان در خصوص پوشش شبکه های صدا و سیما در روستاهای شهرستان به بیان نظرات و نکات در راستای رفع موارد و مشکلات شهرستان پرداختند .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …