چاپ مطلب چاپ مطلب

سلامت مردم اولویت اصلی ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان رضوانشهر است

همای گیلان:فرماندار رضوانشهرگفت: اولویت اصلی ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان سلامت مردم است.

محمود قاسمی صبح روز پنجشنبه بیست نهم آبان ماه سال جاری در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در جمع مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان ضمن تبریک هفته بسیج، موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران با طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ ابلاغی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی( در هفته جاری) را جهت اجراء به دستگاه های اجرایی شهرستان ابلاغ کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی ویروس کرونا که با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان بیان داشتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

فرماندار رضوانشهر همچنین با اشاره به بیانات رئیس جمهور که فرمودند؛دولت جدید آمریکا خودش شرایط را به سمت قواعد باز خواهد گرداند، عده ای در داخل با ضربه زدن به دولت و نادیده گرفتن واقعیت ها آمریکار را تطهیر می کنند تا فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ افراد مورد نظرآماده کنند و ایجاد روحیه یاس در جامعه خیانت ملی است و قهرمان واقعی ملت ایران است و بنای ما امروز آرامش و همدلی برای پیشرفت کشور است و الان زمان ایجاد حاشیه و تسویه حساب سیاسی نیست، لذا همه باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.

قاسمی افزود: اولویت کاری ستاد ملی کرونا افزایش تاب آوری اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در راستای سلامت مردم است که در حال حاضر این شهرستان خوشبختانه در حالت زرد قرار دارد ولی مردم و شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه های اجرایی و نهادها با آمادگی کامل برای مقابله با آن پای کار باشند.

وی با اشاره به فعالیت ادارات و کارکنان موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران تاکید کرد: حضور تمامی کارکنان ادارات دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی و لغو ماموریت های اداری غیر فوری در شهرستان ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با تاکید براینکه سلامت مردم مهم است گفت: در این ایام تعیین شده برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره ممنوع می باشد.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد : براساس طرح ابلاغی در حوزه آموزشی تمامی مدارس ،دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آموزشگاه های خصوصی حوزه علمیه تعطیل می باشد که شبکه بهداشت شهرستان ناظرو آموزش و پرورش و مدیریت حوزه علمیه در این خصوص مسئول می باشند.

قاسمی همچنین مراکز فرهنگی و اجتماعی نمازهای جمعه ،مراسم آئینی و مذهبی تعطیل می باشد که در این خصوص ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا ناظر، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، تبلیغات ، مرکز امور مساجد و اوقاف مسئول می باشند و کلیه بوستان ها و مراکز تفریحی و مشاغل مشابه، باشگاه های ورزشی مشمول محدودیت های تعیین شده هستند.

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: نظارت بر بازار و واحدهای صنفی به صورت روزانه صورت گیرد که مسئول اصلی در این خصوص اداره صمت می باشد و دیگر دستگاه ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

محمود قاسمی با بیان اینکه وزارت بهداشت دوشنبه هر هفته وضعیت شهرها را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از استان ها و شهرستان هادر بحث محدودیت ها اعلام می نماید، افزود: پیشنهادات و راهکارهایی که دستگاه های اجرایی در این راستا دارند به ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا اعلام نمایند.

فرماندار رضوانشهر گفت: همه دستگاه ها موظف به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا هستند که همکاری ائمه جمعه ، اعضای تامین، رسانه ها و بزرگان محلی و خیرین در این راستا موثر است.

محمود قاسمی افزود: نظارت بر صنوف و بازار جدی گرفته شود و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دستگاه های متولی امر روزانه رصد گردد و هیچ اغماضی در این زمینه پذیرفته نخواهد شد.

وی همچنین به فرمانده پلیس راه و راهور در خصوص انجام دقیق این طرح با تکیه بر نکات ارشادی و رعایت تکریم به رانندگان به ویژه در این ایام تاکید نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …