چاپ مطلب چاپ مطلب

سما لاهیجان پیشتاز اجرای طرح سلامت در سطح مدارس

همای گیلان:سما لاهیجان پیشتاز اجرای طرح سلامت در سطح مدارس

فاز اول طرح سلامت برای اولین بار در سطح مدارس سما لاهیجان به اجرا درآمد 

download (1)

معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان در راستای اجرای برنامه جامع سلامت در مدارس گفت : این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و ارائه تسهیلات رفاهی و بالابردن کیفیت آموزشی و پرورشی است. وی افزود: در این طرح با دعوت از پزشک عمومی و دندانپزشک و پزشک بینایی سنج دانش آموزان مورد معاینه قرار گرفته و علاوه بر تشکیل پرونده سلامت برای آنان ، کارت سلامت برای هر دانش آموز صادر و نیز نتیجه اقدامات پزشکی انجام شده به اطلاع اولیاء دانش آموزان می رسد تا براساس تشخیص اولیه ادامه معالجه و پیگیری توسط خود اولیاء انجام پذیرد .

جواد نجار تمیزکار افزود مدیران مدارس پایه های اول و دوم دخترانه و پسران سما لاهیجان وظیفه دارند طرح مذکور رابه طور مطلوب اجرا و از طریق پرتال سما، اولیاء آنها را در جریان وضعیت سلامت فرزندان شان قرار دهند.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما لاهیجان در شورای مدیران مدارس این شهر افزود : تاکید ریاست عالیه سازمان سما، توجه ویژه به سلامت دانش آموزان و تأثیر آن در ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی و کاهش افت تحصیلی است که این امر در دستور کار شوراهای سیاستگذاری هر استان قرار گرفت که خوشبختانه شورای استان پیشگام در این زمینه بوده و اجرای طرح سلامت را از اولویت های کاری خود می داند .

تمیزکار خاطر نشان کرد اجرای این طرح در طول سال تحصیلی و در آغاز هر فصل بوده و اولیاء و دانش آموزان مدارس نیز از این طرح استقبال نمودند . لازم به ذکر است در اجرای این طرح هیچ هزینه ای به عهده اولیاء نبوده و مدارس سما هزینه اجرای طرح مذکور راتقبل می نمایند .

 

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم …