چاپ مطلب چاپ مطلب

سورنا ستاری ،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: گیلان ظرفیت بالایی در زمینه شرکتهای دانش بنیان دارد

همای خبر/ سورنا ستاری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود از شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهر صنعتی رشت،چند شرکت عمرانی و دانش بنیان و چند پروژه دیگر به همراه عباسی،استاندار گیلان و باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان ، در شهر رشت بازدید کرد.
در این سفر یک روزه سورنا ستاری از مرکز نو آوری دانشگاه گیلان بازدید کرد.
این مرکز ۴۰۰ متر مربع فضای تخصصی فناوران دارد .زیر بنای ساختمان ۱ هزار و ۸۷۵ متر مربع ، هزینه عمرانی ۶۲ میلیارد ریال و اعتبار حمایتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال ساخته شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست با پژوهشگران دانشگاه گیلان در مراسم بهره‌برداری از مرکز نو آوری این دانشگاه گفت: گیلان ظرفیت بالایی در زمینه شرکتهای دانش بنیان دارد.
سورنا ستاری افزود: شرکتهای دانش بنیان باید در زمینه حل مشکلات مردم ایده داشته و وارد میدان شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: آمادگی حمایت کامل از تصمیمات شرکتهای دانش بنیان را داریم و انتظار داریم که این شرکت ها در راستای توسعه گام بردارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه افتتاح اولین کارخانه نو آوری گیلان در ادامه سفر خود ، در جاده رشت_ کوچصفهان گفت: اولویت دولت سیزدهم در حوزه علمی جایگزینی محصولات وارداتی باتولیدات دانش بنیان و بومی است.
سورنا ستاری افزود: حمایت از حوزه دانش بنیان یکی از فرهنگ سازی های ،شعار سال است.
وی هم چنین گفت: علاقه داریم که حوزه های که واردات اصلی کشور است را در قالب شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: وقتی فرهنگ دانش بنیان در استان پیاده سازی شود، شرکتهای دانش بنیان به سمتی می روند که نیازهای مردم را مرتفع کنند.
استاندار گیلان هم در حاشیه این افتتاحیه گفت: دهکده دانش بنیان از ظرفیت های خوب در گیلان بوده که توسعه آن مد نظر است.
عباسی افزود: امیدواریم از همه مزیت های نسبی ،زنجیره های ارزشی و ظرفیت های استان به خوبی استفاده کنیم تا در بحث واردات از کشورهای دیگر بی نیاز و باعث خودکفایی و ارتقاء بهره وری در استان شویم.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که شرکت‌های دانش بنیان در استان کم است، گفت: تلاش می کنیم تا شرکتهای دانش بنیان در گیلان را به تراز نظام جمهوری اسلامی برسانیم.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری گیلان گفت: این کارخانه نوآوری دهمین کارخانه نوآوری در کشور است.
باستی افزود: هر کدام از شرکت‌های فناور مستقر در این کارخانه ، در عرصه های نو آوری در حوزه های تخصصی مختلف ، در فضایی مشترک و دادن خدمات تخصصی ، با نگاه به این که شرایط جدیدی را برای رشد کسب و کارهای نو فراهم می کنند ،با دادن امکانات تخصصی و جامع ، فعالیت می کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: این کارخانه نو آوری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.مؤسس و مجری کارخانه نوآوری شرکت دانش بنیان شار تدبیر پروژه است، که شتاب دهنده حوزه تجاری سازی و توسعه دهنده فضای نوآوری است.
باستی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ ایده و استارتاپ و ۳ تیم فناور در کارخانه نوآوری گیلان جهت توسعه و اجرای پروژه های کسب و کار خود در حال فعالیت هستند.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در مجموع طرح هایی که امروز از آن ها بازدید می شود ۷۰ شرکت و واحد فناور مستقر هستند که برایشان چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۵۰۰ نفر نیز اشتغال زایی شده است.
در ادامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکتها و واحدهای مستقر آن در میدان فرهنگ شهررشت بازدید کرد.هم چنین از فضای کار اشتراکی و تیم های مستقر در پارک علم و فناوری گیلان بازدید نمود.
در حاشیه بازدید از فضای کار اشتراکی ، معاون فناوری و نو آوری پارک علم و فناوری گیلان گفت: این مرکز با فضای بالغ بر ۱۰۰ متر مربع در فاز اول ، در سال ۹۸ ، شروع به کار نمود و در حال حاضر و فاز دوم و با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر ۴۰۰ متر مربع فضای کار اشتراکی در مرکز پارک علم و فناوری فعال است.
ملک پور افزود: این مرکز با سرمایه گذاری استانی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۷۰۰ میلیون تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فاز دوم تجهیز شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: این مرکز قابلیت این را دارد که با افزایش میزهای کار مشترک تا دو برابر فضای موجود سرویس دهی داشته باشد.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان افزود: در این مکان فضای کار برای افراد نوآور و فناور و استارتاپ ها و ایده های نو موجود است.
وی در خاتمه عنوان کرد: این مرکز قابلیت این را دارد که ۲۳ استارتاپ و ۷۰ نفر از امکاناتش بهره مند شوند.
در ادامه بازدید مرکز نو آوری مکعب (شرکت دانش بنیان فناور) توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.
این مرکز فضایی بالغ بر ۳۵۰ متر مربع و ۸ اتاق و سالن و فضای کافه برای استراحت داشته و با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال توسط امیر گیلان پور ، مدیر این مرکز ،به بهره برداری رسیده است.
مرکز فوق با هدف آموزش فناوری ، فرصتی برای رشد جوانان گیلانی در فضایی متفاوت را فراهم می کند.
در پایان بازدید های سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جلسه ای در استانداری گیلان برای جمع بندی سفر یک روزه برگزار شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …