چاپ مطلب چاپ مطلب

سومین جلسه شورای حفاظت از آب کشاورزی شهرستان ماسال برگزار شد.

فرماندار ماسال در سومین جلسه شورای آب کشاورزی که امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در دفتر کار ایشان برگزار شد بر لزوم تامین و توزیع آب کشاورزی تاکید کرد.


همای خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال مهندس گیل چالانی با بیان اینکه ۹۰درصد از ارضی کشاروزی به صورت سنتی آبیاری می شوند بر لزوم تامین و تسریع در توزیع آب کشاورزی تاکید کرد.

فرماندار‌ماسال با اشاره به تقویم زراعی و شروع فصل کشاورزی ، ترمیم و بهسازی سردهنه ها، لایروبی انهار درجه ۱،۲،۳،۴ و شخم اولیه را ضروری دانست.

وی گفت با توجه به اعلام آب منطقه ای مبنی بر اینکه در سد سپیدرود ۵۰۰میلیون مترمکعب ذخیره سازی شده و مورخ ۲۰ اردیبهشت به ۸۰۰میلیون متر مکعب خواهد رسید افزود: آزاد سازی آب کانال برای کشاورزی طبق اعلام آب منطقه ای استان ۲۰ام اردیبهشت انجام خواهد گرفت که برای ۱۰ درصد اراضی کشاروزی شهرستان استفاده خواهدشد.
وی از ترمیم برخی از سردهنه های مهم دو رودخانه مرغک وخالکایی خبر داد وبیان کرد: آب منطقه ای در راستای ترمیم و بهسازی سردهنه های باقی مانده رودخانه ها اقدام نماید.
فرماندار ماسال به تجهیز چاه های کشاورزی بالاخص چاه شالکه و چماچار تاکید کردو تصریح کرد: نگهداری تجهیزات چاه های کشاورزی برعهده دهیاران می باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …