چاپ مطلب چاپ مطلب

سیدرضا علوی زمیدانی: کاهش کمی جمعیت، هزینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را افزایش می دهد


همای گیلان، سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان با اشاره به روز ملی جمعیت به آمار رشد جمعیت کشورمان در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: عوامل داخلی و خارجی که برگرفته از شاخص های فرهنگی و اقتصادی است، باعث شده درصد رشد جمعیت در کشورمان در بازه زمانی دهه هفتاد، هشتاد و نود با آهنگ رشد کمتری به پیش رود و طبعا این روند چالش هایی را به همراه خواهد داشت.
وی به دلایل کاهش جمعیت اشاره کرد و افزود: وقتی سلایق فرهنگی تغییر کند، نیازهای اقشار مختلف جامعه نادیده گرفته شود، پیوست های فرهنگی، روانشناسی و جامعه شناسی در هزینه کردها لحاظ نشود، کانون خانواده متزلزل شود و امید به آینده صرفا در شعارهای سیاسی تجلی کند، اشتغال جوانان صرفا شعار انتخاباتی گردد، سن ازدواج و سن بچه داری افزایش پیدا خواهد کرد و اجازه نمی دهند در یک بالانس اجتماعی جمعیت دارای سنین مختلف مشهود شود.
این فعال اجتماعی و رسانه ای به عواقب کاهش جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: اگر روند ازدواج کاهش و روند آسیب های اجتماعی از جمله طلاق افزایش پیدا کند، شاهد پیرشدن جمعیت در کشورمان خواهیم بود که این امر تهدیدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در کشور بیشتر خواهد کرد.
علوی زمیدانی به راههای برون رفت از این تهدید جمعیتی اشاره کرد و افزود:اگر شعارهای فرهنگی تبدیل به عمل شود و فاصله طبقاتی در جامعه ما کاهش پیدا کند و همچنین باورهای دینی تقویت شود شاهد رشد و توسعه همه جانبه از جمله امید به زندگی و بالانس جمعیتی در سنین مختلف خواهیم بود که برای تحقق این امر باید از مسئولین آغاز شود و در سطوح مختلف جامعه نهادینه گردد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …