چاپ مطلب چاپ مطلب

سید هادی میر خوشخوی عضو شورای پهمدان لاهیجان: خدمات شورا دراین روستا در دوره سوم چشم گیر تراز دوره چهارم بود

اختصاصی همای گیلان: روستاها به عنوان چرخه اقتصاد کشور تلقی می شوند بی تردید داشتن شوراهای پیگیر ،مسئولیت پذیروعالم به وظایف شورا،نقش تاثیر گذاری در ترقی ،عمران وآبادانی ودرنتیجه پیشرفت اقتصاد محل دارد خبرنگارما گفتگویی با سید هادی میر خوش خوی شورای روستای پهمدان رودبنه لاهیجان انجام داده است با هم آن را می خوانیم:
س: جناب آقای سید هادی میر خوشخوی ، شما با چند روزنامه در سال ۸۷ و ۸۸ مصاحبه داشتید و در ان مصاحبه مغفول ماندن پهمدان را بیان نمودید و اظهار داشتید پهمدان به عنوان بزرگترین روستا با داشتن ششصد خانوار و جمعیتی بیش از دوهزار نفر فاقد آب بهداشتی ، گاز و …. می باشد، حال که شما شش سال در شورای سوم رئیس شورا بودید ، چه مقدار توانستید برای حل مشکل روستای خود گام بردارید؟
اینجانب به حول قوه الهی با همکاری و همیاری اهالی خوب و متدین محل علی الخصوص، علی آپرویز نائب رئیس شورا و محمود صفرزاده رئیس هیئت امنا مسجد جامع پهمدان توانستیم اولا محوطه مسجد را محصور و ثانیا برای تبیین قیام عاشورای حسینی (ع) و شهادت حسین بن علی(ع) مراسم عزاداری در محوطه مسجد و بقعه آقا میرمسعود برگزار و از تمامی هئیت های عزادار به صرف نهار پذیرایی نمائیم که این عمل به عنوان یک بدعت پسندیده و خوب در محل باقی ماند و در همین راستا بازسازی بقعه هم توسط هئیت امنای محترم مسجد و بقعه صورت پذیرفت.
س: آیا مشکل آب بهداشتی محل برطرف شد یا خیر؟
خوشبختانه با یاری بخشدار وقت رودبنه (طاهری) و رئیس محترم آب و فاضلاب روستایی لاهیجان (مهندس زمانی ) توانستیم لوله های محلات بخش رودبنه را جمع آوری و سه محله پهمدان را با کمک شوراهای محل بالا ، میان و پائین محله علی الخصوص آقایان آپرویز و علی قربانپور و صفر ابراهیم دوست ، ظرف مدت یک سال لوله کشی تمام خانه ها انجام دهیم
حتی به اکبر آباد ،(خانواده های فروتن، صالح پور ، صفایی وآذرمیناها) برسانیم وافتتاحش هم در مسجد سیدالشهدا بالا محله پهمدان با حضور نماینده وقت آقای قاسمی و مدیر کل آب و فاضلاب صورت پذیرفت.
س: شما پیگیر سالن ورزشی خود بودید ، کارش به کجا انجامید؟
با پیگیری های مجدانه این حقیر و آقایان علی اپرویز و محمود صفرزاده با وقت گذاری زیاد و با تقبل هزینه راه و غیره توانستیم با عنایت ویژه مدیران کل وقت ورزش و جوانان به ترتیب مهندس محمدی اصل ، بابایی و رهنما و پیمانکار خوب ( مهندس بابایی) احداث و اتمام سالن ظرف سه سال سرانجام در سال ۹۲ به بهره برداری رسید و مبلغ ۱ میلیاردو پنجاه میلیون تومان برای آن هزینه شد.


س: آیا پهمدان گازدار شده یا خیر؟
در خصوص گازرسانی به پهمدان بزرگ با همکاری و پیگیری های آقایان ابوذر ندیمی نماینده وقت شهرستان ،علی آپرویز ، نائب رئیس شورای سوم ،محمود صفرزاده رئیس هیئت امنای مسجد جامع پهمدان ، مقدماتش برای بهره برداری و اجرایی شدن مهیا شده بود که در شورای چهارم به بهره برداری رسید ، با این تفاوت که در انتهای کوچه شهید سید تقی میر خوشخوی به صالحپورها و در مسیر اکبرآباد به خانواده محترم شهید صفایی و آذر پناه ها و محمدی بطول چهارصد و پنجاه ویک کیلومتر گازدار نشده بود که این حقیر قول گازدار شدن آنها را به ایشان دادم آن هم بعد از افتتاح گاز پهمدان .
در همین راستا خیلی از افراد جاهل مرا به باد تمسخر کشیده و می گفتند این چه قول نشدنی ای است که او میدهد و این از محالات است که خوشبختانه با پیگیری های مداوم و سرسختانه کار محال به واقعیت پیوست ، با این تفاوت که در موقع لوله گذاری، به مدیران استان تفهیم شد بهتر است دوباره کاری نشود، شما هم اکنون لوله بگذارید که فردا گازرسانی روستای اکبر آباد هم با همین لوله گازدار شود و این پیشنهاد مورد قبول و اجرایی شد و روستای اکبر آباد هم سال دیگر با همان لوله گازدار شد.
س: در خصوص احداث خانه عالم چه تمهیداتی را صورت داده اید تا احداث خانه عالم در محل شما اجرایی شود؟
از رابطه خوبی که با جناب حجت السلام و المسلمین یاری مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گیلان داشتیم و با زمینی که مادر شهید آپرویز اهدا نموده بود ، با بازدیدی که جناب یاری از محل ما انجام داد و با عنایت ویژه ایشان در محل پولی به صورت دستی تقدیم هیئت امنای مسجد ما گردید که با آن فنداسیون و شناژ اول صورت پذیرفت و با عنایت ویزه مهندس مهدوی مدیر کل عشایری روستایی وقت ( فرماندار فعلی تالش) مبالغی اختصاص و تا شناژ آخر پیش رفت ، اما با کمال تاسف فرمانداران وقت به ترتیب آقاجانزاده ، علیزاده و کسرایی دیناری برای تکمیل و یا ساخت خانه عالم تخصیص ندادند ، امیدواریم جناب مهندس احمدی مبالغی را تخصیص دهند تا این پروژه به اتمام برسد.

س: آیا شما توانستید خانوار کوچه های فروتن ها ، صالح پورها ،شهید صفائی و آذرنیا ه ها را مجددا به پهمدان ملحق نمائید یا خبر؟
خوشبختانه در هنگام بازنگری طرح هادی پهمدان در عین حالیکه شوراهای قبلی تابلوی محل را در جایی نصب نموده بودند که عملا آنها را جزء اکبر آباد تلقی نموده بودند ولی با نصب پلاک به خانه های آنها -آن هم با تابلوی خانه های دیگر-توانستیم در بازنگری آنها را مجددا به پهمدان ملحق نمائیم اما با کمال تاسف شورای بالا محله نتوانست چند خانوار الحاقی به صدا پشته در زمان شورای قبل را به مجموعه پهمدان باز گرداند.
س: ضمن قدردانی از زحمات خوب و ماندگار شما از جنابعالی این پرسش را دارم که آیا باز تمایل دارید در شورا نام نویسی و به خدمت ادامه دهید؟
اگر جناب آقای علی آپرویز یار غار بنده حاضر شود در این مرحله همکاری در تداوم خدمت رسانی به مردمی که امام خمینی(ره) فرموده بودند به روستائیان برسید زیرا آنها زبان شکایت ندارند، باشند بنده نیز همانند” کالجبل راسخ “بلکه” اصلب من الجبل” به راه و هدفی که بزرگان برای ما ترسیم کرده اند کوشا خواهم بود.
س: در این مرحله در صورت پذیرفته شدن از سوی مردم در انتخابات به عنوان نماینده ، چه برنامه دیگری برای توسعه و رشد پهمدان دارید؟
اگر ما در طول چند سال خدمت -علی رغم مسئولیت غیر مستقیم -توانستیم خیابان بین الحرمین را با کمک اهالی سه محل علی الخصوص آقای محمد مهدی دوست کارمند بازنشسته راه و شهرسازی آسفالت نمائیم ،شاید یک عامل از بین هزاران عامل آسفالت راه ،دغدغه مریضی آقای مهدی دوست بود و امیدواریم خداوند به ایشان سلامتی کامل برای همکاری در دیگر پروژه های محل را عطا نماید تا کمک کار ما باشد ان شالله.
در حال حاضرهم آسفالت کوچه شهید تقی میر خوشخوی را در دستور کار داریم که برای آن درخواست قیر نمودیم و امیدواریم امسال اجرایی شود و برای آسفالت کوچه شهید آپرویز هم اقداماتی نمودیم و آن هم انتظار می رود آسفالت شود، دو پروژه بزرگ که یکی اجرایی نمودن بیمارستان پهمدان در پائین محله و دیگری سالمندان می باشد از برنامه های آینده ما می باشد که امیدواریم خداوند توفیق اجرایی شدن آنها را به ما بدهد.
س: در پایان چه صحبتی با مردم روستای خود دارید؟
از اهالی محترم پهمدان به خاطر اجرایی ننمودن پروژه جدول بالا محله و اجرایی نشدن شهرک صنعتی در پهمدان عذرخواهی می نمایم و امیدوارم در این مرحله از شورا افرادی در محل انتخاب شوند که عرق توسعه پهمدان بزرگ در سر داشته باشند و باهمکاری هم پهمدانی آباد داشته باشیم ، به امید آن روز

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …