چاپ مطلب چاپ مطلب

رنجرها؛ سفیران ایجاد آرامش و تعادل بر پهنـه های زیستی و طبیعتند

سی و یکم ژوئیه روز جهانی رنجرها؛؛

رنجرها؛ سفیران ایجاد آرامش و تعادل بر پهنـه های زیستی و طبیعتند

روز جهانی رنجرها در واقع  پیوند حفاظت از گنجینه های طبیعی و میراث فرهنگ و تمدن وزیست بهتر بشر است

به گزارش همای خبـر- دکتر عماد مطالبی مشاور کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای کلانشهر رشت گفت : سی و یکم ژوئیه در سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود تا یادبود رنجرهایی که در حین انجام وظیفه کشته یا مجروح شده‌اند و برای بزرگداشت کاری که رنجرها برای حفاظت از گنجینه‌های طبیعی و میراث فرهنگی سیاره انجام می‌دهند، نوعی تقدیر ، تشکر و یادمانی بر این اندیشه و روش عمل نیک باشد.

مشاور کمیسیون توسعه پایدار گفت؛ بیایید با لحظه ای تفکر و مکث  در شجاعت و فداکاری که رنجرها متحمل میشوند، تامل کنیم که اینان چگونه با تلاشهای بی وقفه سبب ایجاد  آرامش ، تعادل و امنیت  درپهنه های زیستی و طبیعی جهان برقرار می سازند.

دکتر مطالبی مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت توضیح داد : باید از محیط بانان و جنگلبانان و تمامی حامیان محیط زیست و طبیعت سرزمینمان تشکر و تقدیر شود و تجلیل از این تکاوران و ایستادن در کنار آنها که شجاعانه نقش خود را در خط مقدم بر عهده می گیرند وتنوع زیستی و محیط طبیعی که قلب تپنده این سرزمین زیبا است را حفظ می کنند، کوچکترین گام در راستای قدردانی حقیقی از آنهاست.

مطالبی در پایان گفت:
چنیـن هدفی والا و متعالی بدون نیروی کار مبتنی بر آموزش مستمر و فعالیت های مناسب در برقراری حفظ شان و معیشت این عزیزان و بزرگواران قابل دستیابی نیست.
وی گفت: خط مقدم این هدف خطیر، محیط بانانی قرار گرفته اند که مناطق چهارگانه در محافظت از آنهاست و فرم پایدار زیستی را به جامعه هدیه می کنند؛
امیدواریم همگی ما حامیان وحافظان واقعی این میراث بزرگ بشر باشیم و ضمن استفاده پایدار از این منابع طبیعی امانتدارهای خوبی برای نسل آینده باشیم.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد:  سیما و منظر شهری باید حس تعلق پذیری را به شهروندان القاء کند

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد: سیما و منظر شهری باید …