چاپ مطلب چاپ مطلب

شصت و ششمین جلسه عادی و علنی شورای شهر انزلی برگزار شد

شصت و ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر انزلی با حضور شهردار، اعضای شورای شهر انزلی و کارشناسان شهرداری، ۲۶ اسفندماه در محل شورا برگزار شد.
همای گیلان، دستور کار این جلسه درخصوص گزارش هزینه و در آمد بهمن ماه شهرداری بندرانزلی، مغایرت های اعلامی از سوی فرمانداری، نامه شهرداری درخصوص پرداخت پاداش به مناسبت ایام نوروز به کلیه پرسنل، نامه شهرداری در خصوص پاداش روز پدر به پرسنل، نامه شهرداری درخصوص اصلاح بودجه سال ۹۷ شهرداری،نامه شهرداری درخصوص شرکت بهبود گستر پایدار، نامه شهرداری درخصوص تعیین تکلیف پرونده آقای خلیلی بود.
رئیس شورای شهر انزلی در ابتدا با تبریک به مناسبت میلاد امام جواد (ع) و پیشاپیش تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر با اشاره به سالروز شهادت شهید باکری در بیست و پنج اسفندماه و روز شهردار، این روز را به شهرداران پرتلاش کشور و همچنین دکتر پورقربان شهردار انزلی تبریک گفت.

احمدی فرد با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گیلان یکی از مهم ترین برکات این سفر را افتتاح قطار قزوین به رشت دانست و اعلام کرد: امیدوارم با افتتاح این پروژه مهم شاهد توسعه در استان گیلان خصوصا در شهرستان انزلی باشیم و امیدوارم این قطار حرکتی موجب رونق اقتصاد شهر و استانمان باشد.
رئیس شورای شهر انزلی در این جلسه اشاره کرد : متاسفانه در سال های گذشته بسیاری از داشته هایمان را از دست دادیم و امروز می بینیم تیم پرافتخار ملوان انزلی چه اوضاع نابسامانی دارد و این در شان نام بزرگ این باشگاه نیست و بهتر است تصمیم گیرندگان باشگاه و مسئولین شهری هر چه زودتر مجمعی تشکیل داده و اساسنامه ای را برای نحوه واگذاری ۷۰ درصد سهام باشگاه تصویب کنند.
وی در ادامه با تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر انزلی بابت کمک نقدی به ملوان گفت : از همه دوستانی که در این شرایط بحرانی دعوت ما را لبیک گفتند تا هزینه سفر بازی های اخیر ملوان تامین شود و همچنین بتوانیم پاداشی هرچند اندک به بازیکنان دهیم تا برای ادامه مسیر روحیه داشته باشند تشکر می کنم.
رئیس شورا شهر انزلی با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه گذشته درخصوص بدهی های شهرداری انزلی گفت : اعتقاد داریم شهر الفبای نانوشته هاست و هر کسی که کار اجرایی انجام می دهد ممکن است ضعفی داشته باشد و انتقاداتی که بر اساس واقعیت باشد وارد است اما بر اساس مدارک، کل بدهی های ثبتی شهرداری انزلی تا به امروز ۳۹ میلیارد تومان بوده و حدود ۲ میلیارد هم بدهی ثبت نشده داریم که از مجموع این ۴۱ میلیارد حدود ۲۲ میلیارد بدهی های شورای قبل است که به شورای پنجم منتقل شده و ۸ میلیارد هم مربوط به بدهی شهرداری به تامین اجتماعی است که در ازای این بدهی طی توافق نامه ای ملکی را که از درآمد همین دوره شورا به دست آمده را برای این بدهی در نظر گرفته ایم.
وی ادامه داد : پنج میلیارد بابت محکومیت قضایی در شورای پنجم پرداخت کردیم که اگر این اعداد را جمع کنیم به مبلغ ۳۵ میلیارد خواهیم رسید که نشان می دهد کل بدهی های شهرداری از بابت پروژه های عمرانی ۶ میلیارد است نه ۶۰ میلیارد تومان.
امیر احمدی فرد با اعلام اینکه از۵۰ میلیارد پروژه عمرانی سال ۹۷ شانزده میلیارد مربوط به پروژه های نیمه تمام است گفت : اعتقاد داریم تنها با برنامه محوری می توانیم پاسخگوی نیازهای نامحدود مردم باشیم و برای عملیاتی کردن این برنامه ها نیازمند تامین منابع مالی هستیم و چون در سال های گذشته آنطور که در شان مردم انزلی بود کار عمرانی صورت نگرفته، امروز مردم می خواهند این قطار حرکتی ما شتاب بیشتری بگیرد و ماهم در شورا به دنبال این هستیم تا بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

احمدی فرد در ادامه به انتقادات مطرح شده در خصوص شهر فروشی شهرداری انزلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشتصد شهرداری در کشور ورشکسته شده و قادر نیستند حتی حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند و اغلب شهرداری ها با معضل تراکم فروشی درگیر هستند و از این راه کسب درآمد می کنند که در این خصوص در شورای شهر انزلی با افزیش جریمه های شهرداری از ۱۴۰ هزار به ۲۲۰ هزار تومان و افزایش ۷۰ درصدی ماده صد، سیاستی اتخاذ کردیم تا از رشد تخلفات ساختمانی جلوگیری کنیم .
وی با اعلام اینکه در شورای پنجم ضوابطی ایجاد کردیم تا از شهر فروشی جلوگیری کنیم گفت : در گذشته بیش از ۸۵ درصد پروانه هایی که صادر شد اجرایی نشد و مرتکب خلاف شدند برای نمونه این دیواره بزرگ ساختمان ها در نوار ساحلی پاسداران که باعث ایجاد جزیره گرمایی در شهر شده خود نشانگر این تخلفات است که در سنوات گذشته اتفاق افتاده است.
در این جلسه به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت مهدی باکری که مصادف است با روز شهردار، از دکتر پورقربان تجلیل شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …