چاپ مطلب چاپ مطلب

شعار امسال هفته ورزش؛ ورزش، سلامت، فرهنگ و امید


به گزارش خبرنگار دیار باران پیش از ظهر امروز نشست مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با اصحاب رسانه در اداره کل ورزش جوانان برگزار شد.

 

همای گیلان، مسعود رهنما با اشاره به نقش رسانه و اعتقاد وی به تاثیر رسانه در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ‌اطلاع رسانی و اثرگذاری رسانه در تمام حوزه های اجتماعی توسط برخی مدیران درک نشده است که شخصا به دلیل تخصصی که در کار خود دارد به نقش و حضور رسانه ها معتقد هستم.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه مصوبه ۲۷ونیم درصد که برای ورزش در نظر گرفته شده است پاسخگوی نیازهای کمی و کیفی حوزه ورزش نیست افزود: این مقدار بودجه برای بخش ورزشی کشور مانند لباسی کوچک‌برای خرسالی است که بزرگ‌شده است و اندازه وی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزش یکی از عوامل بازدارنده انواع انواع اسیب های اجتماعی و… از طرفی باعث پیشگیری انواع مشکلات روانی،جسمی و… است بر این مبنا ورزش باید جز سیاست های کلان کشور دیده شود.

رهنما با بیان اینکه پیشگیری ارزان تر از درمان است بیان داشت: ورزش نقش بسازایی در پیشگیری دارد و در فعالیت های درمانی اثربخشی بسیار زیادی دارد ولی همچنان سهم کافی را برای ورزش درنظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اختلاف دیدگاه بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما گفت: صنعت فوتبال در برخی از کشورها به عنوان تولید ناخالص و درآمد زایی محسوب میشود که امیدواریم اختلاف بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما حل شود.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه گیلان جز استان های تیپ یک است
درباره سرانه ورزش استان گیلان اذعان داشت: سرانه ورزش گیلان ۲۳ بوده است که در حال حاضر به رتبه۱۷ رسیده است.

رهنما با ابراز تاسف ازاینکه ایران وبه تبع آن گیلان باوجود پهناوری و ۴فصل بودن تنها در ۴رشته در المپیک حضور پیدا کرده است گفت: باید تغییر در اساسنامه ورزشی و نگاه ویژه ای نسبت به تمامی رشته های ورزشی ایجاد شود.

وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس گیلان از ورزش جوانان گیلان مبنی برای سیاسی کاری وی در هیات های ورزشی گفت: نمایندگان مجلس حق دارند در هرمسئله ای اظهار نظر دارند ولی بهتر بود اره انتقادی برما وارد است شخصا با خود من صحبت کنند بجای رسانه ای کردن انتقاد خود.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان درباره برنامه هفته ورزش بیان داشت:اولین کار ورزش جوانان در هفته جاری با گلباران مزارشهدا خواهد بود و اختتام این هفته با افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش خواهد بود.

رهنما درباره افتتاح پایگاه قهرمانی تصریح کرد: پایگاه قهرمانی در سال های گذشته در گیلان و در بحث توانبخشی فعالیت داشته است که بدلیل عدم امکانات پیش از دهه ۸۰ تعطیل شد که این پایگاه در حال حاضر با تجهیز این مکان قابل بهره وری است.

وی تصریح کرد: ورزش جوانان گیلان علی رغم تگناهای مالی و سختگیری هایی که وجود داشت این پایگاه را افتتاح و در آن آرم و عکس مرحوم‌نامجو، عکس جاسم ویشکایی و فردین معصومی در حوزه قهرمانی در این پایگاه ثبت و درج شده است و تیم سپیدود و اعضای تیم ملی درحال تمرین هستند.

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین المللی اندونزی

  انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین …