چاپ مطلب چاپ مطلب

“شفت” شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان معرفی شد

همای گیلان:سرپرست استانداری گیلان ضمن تأکید بر لزوم تلاش جهت محرومیت‌زدایی و توسعه در هر نقطه از این استان گفت: شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته استان گیلان شناخته شده است.

ارسلان زارع امروز در نخستین جلسه مربوط به شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان از ابلاغیه وزارت کشور جهت معرفی یک شهرستان در هر استان به‌عنوان منطقه کمتر توسعه‌یافته خبر داد و اظهار داشت: شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان شناخته شد.

سرپرست استانداری گیلان تلاش در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته این استان را به عنوان یک اصل مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: باید برنامه‌ها و اقداماتی را که منجر به ارتقا‌ء سطح شاخص‌های اجتماعی، عمرانی و اقتصادی و توسعه یافتگی شهرستان‌ها می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.

زارع رفع مشکلات و معضلات شهرستان شفت را به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته استان گیلان لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: برای ارتقاء شاخص‌های توسعه شهرستان شفت باید از ظرفیت‌های همه جانبه داخل شهرستان و سپس استان در کنار مشارکت آحاد مردم به‌ویژه جوانان و کارآفرینان استفاده بهینه شود.

وی تهیه، تدوین و طراحی فرصت‌ها و مزیت‌های مختلف شهرستان شفت جهت انجام سرمایه‌گذاری در قالب یک شناسنامه کاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با مشخص شدن مسیر انجام کارها در راستای محرومیت‌زدایی از چهره شفت، کلیه برنامه‌ها و اقدامات نیز در همان سمت و سو اجرایی می‌شوند.

سرپرست استانداری گیلان ارتقاء شاخص‌های تأثیرگذار و مهم توسعه‌ای اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نظیر آموزش و اشتغال با همکاری مردم و پشتیبانی دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از فرصت‌های خوب اشتغال و محورهای توسعه‌ای در شهرستان شفت بخش کشاورزی است که باید برای آن به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی کرد.

زارع مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ارتقاء جایگاه بخش کشاورزی شهرستان شفت مورد توجه مسئولان قرار گیرد را برشمرد و اظهار داشت: آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم، احداث شهرک گلخانه ای، تهیه طرح جامع احیاء، توسعه و ترویج صنعت نوغانداری و صنایع وابسته از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد پیگیری استانی جهت توسعه شهرستان شفت به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای مشخص ابلاغ می‌کند عنوان کرد: پس از ابلاغ و مشخص شدن برنامه‌های کاری، فعالیت‌ها در ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و زیر ساختی برای رفع محرومیت از شهرستان شفت عملیاتی می‌شوند.

سرپرست استانداری گیلان بهره‌گیری از مؤسسات و بنیادهای بزرگی نظیر بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی شهرستان در ارتقاء شاخص‌های برخورداری شهرستان شفت را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: در صورت تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق و با همکاری همه سازمان‌ها محرومیت‌های شهرستان شفت برطرف می‌شوند./تسنیم/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …